Transformacja Żabki przynosi efekty

Fundusz CVC Capital Partners, właściciel marki Żabka otrzymał główną nagrodę w kategorii Zielonej Spółki Portfelowej w ramach tegorocznej edycji Nagród Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych.

Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych ogłosiło laureatów trzeciej edycji Nagród PSIK Po raz pierwszy eksperci oraz inwestorzy zrzeszeni w organizacji docenili spółki, które swoim działaniami wspierają ochronę środowiska i ekologię.

– Transformacja, jaką przeszła przez ostatnie trzy lata sieć Żabka to nie tylko inwestycje w technologie, rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i kompleksowe wsparcie dla franczyzobiorców, ale także silny zwrot w stronę pro-ekologicznych rozwiązań, które są dzisiaj obowiązkiem dla odpowiedzialnych firm. Cieszę się, że wysiłek i konsekwencja pracowników i franczyzobiorców oraz skala zmian w tworzeniu przyjaznej dla środowiska Żabki, zostały docenione przez PSIK – powiedział Krzysztof Krawczyk, partner CVC Capital Partners.

Zielone inwestycje Żabki

Żabka Polska prowadzi szereg inicjatyw mających na celu m.in. zmniejszenie zużycia energii, emisji CO2, czy recykling. Wszystkie butelki produktów marek własnych sieci są tworzone w technologii rPET – w całości z recyklingu. Firma w znaczący sposób ograniczyła zużycie prądu dzięki inwestycjom w energooszczędne urządzenia chłodnicze i oświetlenie. 2,200 sklepów zmniejszyło emisję CO2 o 40 proc. (75 mln ton) poprzez wdrożenie nowego czynnika chłodniczego. Żabka wspólnie z marką Volkswagen Samochody Użytkowe rozpoczęła testy elektrycznego samochodu dostawczego e-Crafter, który pozwoli zredukować poziom zanieczyszczeń i hałasu przy transporcie towarów. Sieć wspiera także swoich Franczyzobiorców w segregacji i odbiorze surowców wtórnych oraz zachęca do pro-ekologicznych postaw poprzez konkursy i edukację ekologiczną w ramach programu Naturalnie Razem.

Żabka to sieć małych i wygodnych sklepów, każdego dnia odpowiadająca na potrzeby milionów Klientów. Przez 21 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience, stając się także nr 1 w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Ideą funkcjonowania sieci jest bliskość i wygoda Klientów, którzy w ponad 6 tys. placówkach mogą zrobić szybkie zakupy, skorzystać z bogatego pakietu usług czy zjeść szybką przekąskę na ciepło serwowaną w ramach Żabka Café.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.