PARTNERZY PORTALU

[WYWIAD] Igor Klaja, OTCF: W Polsce widzimy potencjał na 400-500 lokali 4FCafe

Pandemia całkowicie zmieniła sposób patrzenia na świat retailu, bo nic już nie jest takie jak było wcześniej. Dzisiaj jesteśmy na takim etapie rozwoju, że musimy cały czas zaskakiwać. Tym bardziej, że galerie handlowe nie są już tak licznie odwiedzane przez klientów jak wcześniej. Dlatego wyszliśmy na rynek z multifunkcyjnym konceptem 4FCafe, który ma odpowiadać obecnym potrzebom klientów i trendom rynkowym – mówi dla retailnet.pl Igor Klaja, współwłaściciel i prezes firmy OTCF, twórca marki 4F i Outhorn.

Pierwsza multifunkcyjna kawiarnia 4F została otwarta bezpośrednio przez spółkę OTCF. Czy kolejne punkty będą rozwijane wyłącznie za pośrednictwem franczyzy?

Nie. Największe flagowe kawiarnie – tak jak ta przy ul. Konstruktorskiej – będą to własne lokale, natomiast mniejsze powstaną raczej w formule franczyzowej. Obecnie szukamy synergii i skali. Uważam, że to jest ten moment, żeby szybko rozwijać projekt 4FCafe. Pamiętajmy o tym, że premię za pierwszeństwo zdobywa się tylko raz. Ci, którzy teraz się do nas zgłoszą i powiedzą, że chcą z nami współpracować poprzez franczyzę 4FCafe, zyskają najwięcej.

Pomysł na nowy biznes przyszedł w czasie lockdowanu, kiedy sklepy 4F w centrach handlowych zostały zamknięte.

To był dobry moment na nowe pomysły biznesowe, bo wtedy nie wiedzieliśmy. jak długo nasze sklepy pozostaną zamknięte. Pandemia całkowicie zmieniła sposób patrzenia na świat retailu, bo nic już nie jest takie jak było wcześniej. Dzisiaj jesteśmy na takim etapie rozwoju, że musimy cały czas zaskakiwać. Tym bardziej, że galerie nie są już tak licznie odwiedzane przez klientów jak wcześniej. Dlatego wyszliśmy na rynek z multifunkcyjnym konceptem 4F Cafe, który ma odpowiadać obecnym potrzebom klientów i trendom rynkowym. 4FCafe to wyjątkowe miejsce, w którym oprócz kawiarni oraz showroomu marki 4F, można odebrać paczkę zamówioną w jednym z naszych czterech sklepów online, i tutaj również za nią zapłacić.

Ile zatem w tym roku powstanie lokali 4FCafe?

Planujemy otwarcie pięciu punktów własnych. Na początek w Warszawie. Obecnie finalizujemy rozmowy co do lokalizacji i stawek czynszu.

To jaką skalę sieci zakładacie w Polsce?

Docelowo możemy zbudować sieć 400-500 punktów 4FCafe. Nasz koncept sprawdzi się w każdym mieście. Nie widzę problemu żeby otwierać kawiarnie w Busku-Zdroju, Ostrowcu, czy Ustce. Przecież w tych miejscowościach są nasi klienci, którzy od lat korzystają z oferty marki 4F.

Czy powierzchnia lokali 4FCafe będzie dostosowana do potencjału miasta?

Tak. Lokale będziemy otwierać w kilku formatach, dopasowanych do potencjału miejscowości i siły nabywczej jego mieszkańców. Najważniejszą kwestią pozostaje funkcja czynszu.

Jakie nieruchomości będą najlepszym lokalizacjami dla kawiarni?

Koncept 4FCafe będzie wdrażany w różnych obiektach komercyjnych, ale na pewno nie w galeriach handlowych. Zdecydowanie stawiamy na biurowce, deptaki oraz osiedla mieszkaniowe, bo w takich lokalizacjach możemy liczyć na powtarzalnego klienta. To są wymarzone miejsca na kawiarnie. 

Rozmawiał: Wojciech Wojnowski

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Najemcy

kawiarnia
Lokalizacji: 1
4F Cafe to multifunkcyjna kawiarnia stworzona w stylu popularnej marki sportowej. OTCF planuje rozwój tego konceptu za pośrednictwem franczyzy. Pierwszy…
Baza danych

Firmy

Spółka OTCF to polska firma, specjalizująca się w tworzeniu, produkcji i sprzedaży odzieży sportowej i akcesoriów dla konsumentów oraz dla…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy