PARTNERZY PORTALU

Apsys, Justyna Kur: bezpieczne zakupy są dla nas absolutnym priorytetem [WYWIAD]

Wybuch pandemii, ograniczenia w normalnym funkcjonowaniu obiektów zmusiły wszystkich do weryfikacji i wprowadzenia zmian do opracowanych założeń, strategii jak i budżetów tego roku. Konieczne było szukanie oszczędności i maksymalne ograniczenie kosztów eksploatacyjnych utrzymania centrów. Te trendy z całą pewnością pozostaną z nami na kolejny rok – mówi w rozmowie z Retailnet.pl / SCF News Justyna Kur, Vice-president/Head of Property and Rental Department w Apsys.

Pandemia coraz bardziej wpływa na zmiany w zarządzaniu i funkcjonowaniu obiektów handlowych. Trendem ostatnich lat było inwestowanie w różnego rodzaju strefy rozrywki w galeriach. Czy teraz to się zmieni?

Justyna Kur: Rzeczywiście, rozrywka w centrach handlowych bardzo ucierpiała w wyniku COVID 19 i związanych z tym obostrzeń. Część działań – jak np. szeroko zakrojone działania marketingowe takie jak masowe eventy, koncerty, loterie musiała zostać anulowana; natomiast najemcy z branży rozrywkowej musieli ograniczyć swoje działania. Niemniej jestem w pełni przekonana, że długofalowo segment rozrywkowy nadal będzie ważnym i mocnym komponentem centrum handlowego. Pandemia kiedyś minie, a my wszyscy będziemy, jak nigdy, potrzebować rozrywki.

Jakich nowych trendów w zarządzaniu obiektami handlowymi można się spodziewać w czasach pandemii?

JK: Wybuch pandemii, ograniczenia w normalnym funkcjonowaniu obiektów zmusiły wszystkich do weryfikacji i wprowadzenia zmian do opracowanych założeń, strategii jak i budżetów tego roku. Konieczne było zrewidowanie planów marketingowych – wiele z zaplanowanych akcji musiało zostać po prostu odwołanych lub przesuniętych na okres po pandemii. Konieczne było szukanie oszczędności i maksymalne ograniczenie kosztów eksploatacyjnych utrzymania centrów. Te trendy z całą pewnością pozostaną z nami na kolejny rok.

Pandemia zmienia także zwyczaje zakupowe. Jak zmienia się klient? Czego oczekuje?

JK: W dobie COVID 19 troska o własne bezpieczeństwo zmieniła oczekiwania klienta. Aż 58 proc. klientów deklaruje, że własne bezpieczeństwo podczas zakupów jest najważniejsze (Badanie KPMG, wrzesień 2020). Dzisiaj klient nie przychodzi do centrum aby spędzić czas i spotkać sią ze znajomymi. Zależy mu na szybkich, bezpiecznych i komfortowych zakupach. Aż 56 proc. respondentów tego badania jako największą niedogodność podczas robienia zakupów deklaruje nieprzestrzeganie obowiązujących zasad sanitarnych przez innych klientów. Dlatego dzisiaj spełnienie tak jasno wyrażanych potrzeb bezpieczeństwa klienta jest priorytetem dla branży centrów handlowych.

Czy w Pani opinii centra handlowe są dobrze przystosowane do nowej rzeczywistości?

JK: Chciałabym bardzo mocno podkreślić, że centra są do tego dobrze przygotowane dzięki stosowaniu najwyższych standardów sanitarnych (dystrybutory płynów dezynfekujących, dezynfekcja powierzchni dotykanych, noszenie maseczek). Warto również dodać, że galerie handlowe, dysponując dużymi powierzchniami i szerokimi korytarzami, są w stanie umożliwić klientom zachowanie dystansu społecznego oraz dokonywanie zakupów w komfortowych warunkach. Polska Rada Centrów Handlowych od samego początku trwania pandemii wspiera centra oraz aktywnie uczestniczy w konsultacjach z Ministerstwem Zdrowia jak i w opracowaniu zasad bezpieczeństwa sanitarnego dla branży centrów handlowych. Bezpieczne zakupy są dla nas absolutnym priorytetem.

 

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

LET'S TALK RETAIL

Informacje partnerów portalu

Firmy

developer/inwestor
Od 24 lat, Apsys projektuje i zarządza przestrzeniami handlowymi we Francji i w Polsce. Apsys rozwija innowacyjne, „szyte na miarę”…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top