PARTNERZY PORTALU

Wyprzedaże odbiły się na wynikach Monnari

W III kwartale 2020 r. Grupa Kapitałowa Monnari wygenerowała przychody w wysokości 56 198 tys. zł, które były niższe o 11 proc. w relacji do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Cała sieć sprzedaży odnotowała w III kwartale b.r. spadek odwiedzalności salonów przez klientów, o 18,7  proc. Narastająco przychody Grupy spadły o 20 proc. do poziomu 149 365 tys. zł. Spadek ten jest konsekwencją 7 tygodni restrykcji dot. przemieszczania się oraz zakazu handlu w obiektach powyżej 2000 mkw. , w okresie od połowy marca i w kwietniu b.r. oraz mniejszą liczbą klientów w centrach handlowych.

Polityka sprzedażowa została ukierunkowana na wyprzedaże towaru ze znaczącymi obniżkami cen, tak aby zminimalizować zapasy i poprawić przepływy kapitału, co negatywnie wpłynęło na generowaną marże brutto na sprzedaży, która w III kwartale spadła o 2,27 p.proc.

Zysk operacyjny i zysk netto

Grupa Kapitałowa poniosła stratę operacyjną w III kwartale 2020 r. w wysokości (-) 8 926 tys. zł, w relacji do III kwartału 2019 r., kiedy strata zamknęła się kwotą (-) 2 951 tys. zł. Narastająco pozycja ta zamyka się stratą na poziomie (-) 27 071 tys. zł vs.(-) 1 937 tys. zł w analogicznym okresie. Na poziomie wyniku netto, wartości wyniosły odpowiednio – strata w wysokości 7 615 tys. zł w III kwartale 2020 r. w relacji do straty w wysokości (-) 3 979 tys. zł w analogicznym okresie 2019 r. Narastająco na koniec III kwartału b.r. Grupa Kapitałowa wygenerowała stratę netto w wysokości (-) 25 383 tys. zł w porównaniu do (-) 3 505 tys. zł.

Sieć sprzedaży

Powierzchnia handlowa dla marki Monnari i Femestage na koniec III kwartału 2020 r. była na podobnym poziomie, co w ubiegłym roku i wynosiła odpowiednio 41,1 tys. mkw. oraz w 2019 r. 41,3 tys. mkw. Na dzień 30 września 2020 marka Monnari posiadała 164 sklepy o pow. 36,5 mkw. vs. 169 salonów o pow. 36,9 tys. m2 w 2019 r.  Z kolei pod marką Femestage działało 28 salonów o pow. 4,5 tys. mkw. vs. 27 salonów o łącznej powierzchni 4,4 tys. mkw. w 2019 r. Obecnie łączna powierzchnia dla obu marek wynosi 42,8 tys. mkw. , przy czym dla marki Monnari jest to 38,2 tys. mkw. (171 salonów), a dla Femestage 4,6 tys. mkw. (29 salonów).

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

LET'S TALK RETAIL

Informacje partnerów portalu

Najemcy

dodatki modowe
166 lokalizacji
Monnari to polska marka odzieżowa z 20-letnią tradycją. Kolekcje marki stworzone są dla kobiet, które cenią sobie elegancję oraz ponadczasowe,…
Baza danych

Firmy

Operator sieci sklepów modowych Monnari z ofertą dla kobiet. Sieć oferuje szeroki asortyment ubrań oraz dodatków modowych z linii Bags&Shoes.
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top