Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

[WYWIAD] Piotr Steskal, Galeria Pana Steskala: otwarcie planujemy na koniec maja 2021

Do wynajęcia mamy jeszcze około 900 mkw. To jest dobre miejsce dla drogerii, salonu optycznego. Myślimy też o operatorze z odzieżą i artykułami wyposażenia domu – w rozmowie z SCF News/retailnet.pl mówi Piotr Steskal, inwestor Galerii Pana Steskala, pierwszej galerii handlowej w Czarnym Dunajcu.

Moja redakcyjna koleżanka, Kasia Łabuz pochodzi z Podhala i kiedy jej powiedziałem, że będę z Panem rozmawiał, to usłyszałem od niej, że w jej rodzinnych stronach Wasze cukiernie, piekarnie i sklepy są bardzo popularne. Że to jest silna marka z długą historią.

Piotr Steskal: To prawda. W tym roku nasza firma miała jubileusz 45-lecia. Zaczęło się od cukierni i małego zakładu w Chochołowie, który otworzyli moi Rodzice. Później przenieśli się do Jabłonki, w której obecnie mamy siedzibę. Cukiernie i piekarnie zmieniały się, powstały samoobsługowe części sklepów, miejsca degustacji i kawiarnie. Dzisiaj mamy 6 dużych supermarketów o powierzchni 400-1000 mkw. W każdym z nich jest odrębne stoisko piekarniczo-cukiernicze. Do tego dochodzi 16 sklepów convenience. To są kawiarnie z naszymi wypiekami. Przed dwoma laty w Makowie Podhalańskim otworzyliśmy też restaurację połączoną z piekarnią.

Ten segment rynku na którym działacie jest bardzo konkurencyjny. Co Was wyróżnia?

PS: Kluczowe znaczenie ma jakość naszej oferty. Stawiamy na ludzi i staramy się zatrudniać najlepszych pracowników, którzy są dostępni na naszym lokalnym rynku. Ale siłę marki chcemy także podkreślić na poziomie komunikacji z klientami. Do tej pory mieliśmy dwa znaki firmowe: jeden dla piekarni, drugi dla sklepów samoobsługowym. Od września wszystko jest pod jedną marką: Pan Steskal.

I pod tą marką niebawem ruszy Wasz najnowszy projekt w Czarnym Dunajcu, czyli Galeria Pana Steskala. Kotwicą będą tutaj Wasze delikatesy.

PS: Tak. Dominującym elementem tego projektu są delikatesy, których ofertę uzupełniają nasi najemcy. Dodatkowo będziemy mieli restaurację i multimedialny plac zabaw dla dzieci, zaaranżowany przez francuską firmę. Chcemy zrobić w Czarnym Dunajcu miejsce, które będzie nowoczesne, gdzie ludzie będą chcieli spędzać czas.

Galeria Pana Steskala
Galeria Pana Steskala

Jaka jest skala tego projektu? Mam na myśli powierzchnię całkowitą i powierzchnię najmu.

PS: Powierzchnia całkowita budynku to 3,2 tys. mkw., z czego 2,3 tys. mkw. zajmuje supermarket, restobar, biura, plac zabaw dla dzieci i przestrzenie wspólne. Do najmu pozostaje około 900 mkw. Parking na 65 samochodów będzie wyposażony w dwa miejsca do ładowania samochodów elektrycznych.

Jacy najemcy są w centrum Waszej uwagi?

PS: Szukamy najemców, którzy mają odpowiednie doświadczenie. To jest dobre miejsce dla drogerii, salonu optycznego. Myślimy też o operatorze z odzieżą i artykułami wyposażenia domu.

Jak zlokalizowana jest ta galeria?

PS: W samym centrum miasta, przy rynku. Budynek ma dwa główne wejścia. Z jednej strony jest to zabytkowa kamienica. Druga strona to nowoczesna architektura nawiązująca do stylu zakopiańskiego. Nasz projekt odświeżył wizerunek rynku.

Z Czarnego Dunajca do Nowego Targu jest około 20 kilometrów. Do Rabki jest jeszcze trochę dalej dalej. Potencjalni klienci mieszkają więc w promieniu przynajmniej 10 kilometrów. Biorąc pod uwagę dużą gęstość zaludnienia jest to miejsce z dużym potencjałem.

PS: Sam Czarny Dunajec nie jest dużą miejscowością. Ma tylko ponad 3 tys. mieszkańców. Jest to natomiast ważne miejsce tranzytowe, przez które odbywa się cały ruch ze Słowacji w kierunku Nowego Targu, czyli głównego miasta na Podhalu. Przez centrum miasta codziennie przejeżdża od 7 do 11 tysięcy samochodów.

A droga prowadzi obok Waszej galerii.

PS: Dokładnie tak.

Kiedy planujecie otwarcie?

PS: Koniec maja 2021 i nie widzę przeszkód by ten termin nie był dotrzymany.

 

Rozmawiał: Radosław Rybiński

 

Galeria Pana Steskala
Galeria Pana Steskala
Galeria Pana Steskala
Galeria Pana Steskala
Galeria Pana Steskala
Galeria Pana Steskala