komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Listopad 2025: Esotiq & Henderson osiągnęła 23,9 mln zł przychodów (-6% r/r). Po 11 mies. 280,7 mln zł (+7% r/r). Powierzchnia sklepów Esotiq wyniosła, 18 072 mkw. co oznacza spadek 0,5% r/r.
Grand Optical umacnia swoją pozycję na rynku polskim. 5 grudnia w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie został otwarty salon o powierzchni blisko 170 mkw. w zupełnie nowej odsłonie.
SOHO by Yareal na warszawskim Kamionku wkracza w V etap: rewitalizacja zabytków i nowe budynki, 5 000 mkw. biur, 2 500 mkw. powierzchni handlowo-usługowych oraz część PRS (2026–2028).
10 grudnia w Dobrym Mieście został uruchomiony pierwszy sklep DIY pod szyldem Bricomarché. To już 3. sklep z sieci JASAM w regionie Warmii i Mazur, który przeszedł integrację w formule „Pod znak”.
Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych w październiku br. obroty były o 4,3% wyższe niż rok wcześniej, zaś odwiedzalność zwiększyła się o 0,4%.
W Outlet Parku otwarta zostanie pierwsza w województwie zachodniopomorskim sala IMAX, oferująca widzom światowy poziom filmowych emocji. Nowa sala w kinie Helios zadebiutuje 12 grudnia.
Sieć Woolworth konsekwentnie rozszerza swoją obecność w Polsce i otworzyła dwa sklepy. 4 grudnia otworzyła sklep w Jędrzejowie, a 9 grudnia w Gdańsku.
Podczas targów #scf2026 spring Redkom Development zaprezentuje rekordowy pakiet nowych projektów parków handlowych. Wiosenne targi odbędą się 24-25 marca 2026 na stadionie Legii Warszawa.
Poczta Polska posiada jedną z największych sieci nieruchomości w kraju, które stają się fundamentem nowej strategii. Poczta Polska otwiera się na komercjalizację niewykorzystywanych powierzchni.
Rybnik, główny ośrodek Subregionu Zachodniego Śląska, to miasto o wysokim potencjale inwestycyjnym. Posiada również rozwinięty rynek handlowy – 73 tys. m² nowoczesnej powierzchni.
Centrum Handlowe Plejada w Sosnowcu wzmacnia ofertę modową. 21 listopada w centrum został otwarty salon Worldbox – multibrandowy koncept Grupy CCC, który zajął lokal o powierzchni 514,58 mkw.
Klienci planują świąteczne zakupy z rozmachem: chętnie obdarowują bliskich i siebie, stawiają na elektronikę i AGD oraz są gotowi wydawać coraz więcej, także powyżej 2000 zł.