Omnichannel. Przyszłość retailu zaczyna się dziś

Wszyscy zainteresowani nowoczesnym handlem detalicznym w modelu omnichannel powinni zapisać w swoim kalendarzu daty 8 czerwca i 23 listopada.

Całkiem niedawno Dariusz Miłek mówił, że sklep internetowy to głównie wypożyczalnia butów W ubiegłym roku wydał ponad 100 mln zł, by kupić większościowe udziały w internetowym sklepie Eobuwie. CCC oczekuje, że w ciągu 3 lat roczne przychody Eobuwie wzrosną ponad trzyktrotnie – do 500 mln zł.

Udział sprzedaży internetowej w całej sprzedaży detalicznej w Polsce jest obecnie na poziomie 4 procent. Według najbardziej powściągliwych szacunków do roku 2020 wzrośnie do 8 procent. Następne 4 lata powinny podwoić tę wielkość. Tym samym polski rynek osiągnie mniej więcej ten poziom sprzedaży internetowej, porównywalny do poziomu rynku brytyjskiego, który jest liderem w tej kategorii.

 

Większość speakerów dwu edycji Omnichannel Retailing Forum, które odbyły się w minionym roku, przyjechali na nasze zaproszenie z Europy Zachodniej a partnerami merytorycznymi były Brytyjska i Niemiecka Rady Centrów Handlowych. Podobnie będzie w tym roku. Tak więc wszyscy, którzy zadają sobie pytanie, jak zmieni się handel w dobie internetowej rewolucji, powinni wpisać w tym roku do swojego kalendarza dwie daty: 8 czerwca i 23 listopada.