Sieć Intermarché notuje wzrost wartości koszyka zakupowego dzięki usłudze click&collect

Sieć supermarketów spożywczych Intermarché, należących do Grupy Muszkieterów, od kilku miesięcy testuje w Polsce usługę click&collect. Pierwsze wyniki są bardzo obiecujące.

Od 2015 roku klienci Intermarché mają możliwość zamówienia towaru przez Internet i odebrania zapakowanych produktów przy sklepie, w specjalnie przygotowanym do tego celu punkcie. Na dedykowanej stronie https://drive.intermarche.pl/ dostępnych jest obecnie blisko 8 tys. produktów oferowanych w cenach sklepu stacjonarnego. Gama produktów wciąż jest poszerzana.

Z tej wygodnej formy zakupów mogą obecnie korzystać mieszkańcy Poznania, Śremu, Świdnicy i Środy Wlkp.

Click&collect napędza sprzedaż

– Testy usługi “Drive light” powinny potrwać przynajmniej 3-4 kwartały. Pierwsze wyniki są bardzo obiecujące – wartość średniego koszyka zakupowego kilkukrotnie przekracza średni koszyk sklepu stacjonarnego. W tym modelu płatność realizowana jest przy odbiorze (kartą) lub z góry – e-przelewem bądź kartą – wyjaśnia w rozmowie z redakcją Evigo.pl Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

Dodaje, że taka usługa przynosi klientom kilka korzyści:
1) wygoda – to klient decyduje kiedy odbierze zakupy (nie czeka na kuriera);

2) oszczędność czasu – klient robi zakupy przez Internet, kiedy chce (w kilka minut), odbiera po drodze (też w max.5 minut) i jedzie do domu;

3) oszczędność pieniędzy – klient nie płaci za przygotowanie produktów i kontroluje przy składaniu zamówienia wysokość swojego koszyka.

– Nową usługą chcemy trafić do ludzi zajętych, szukających oszczędności czasu oraz otwartych na nowości. Jesteśmy przekonani, że tu usługa przyjmie się i odpowie na potrzeby wielu klientów, pozwalając im nie tylko załatwić prozaiczną potrzebę zakupów, ale i oszczędzić kilka godzin w tygodniu – dodaje Eliza Orepiuk-Szymura.

Kolejne kroki w drodze do omnichannel

Sieć supermarketów Intermarché zamierza także przetestować w swoich sklepach inny model click&collect – Drive Acceuil.

– Projekt Drive Acceuil jest obecnie w przygotowaniu. W tym przypadku po odbiór produktów klient będzie zgłaszał się do punktu obsługi klienta w sklepie. Testy tej wersji Drive jeszcze się nie rozpoczęły – wyjaśnia Eliza Orepiuk-Szymura.

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 270 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie ponad 220 supermarketów Intermarché i ok. 120 Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 5 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Serbii oraz Portugalii.