Sieć Intermarché zamierza rozwijać usługę click&collect

Rosnące oczekiwania w stosunku do tradycyjnych sklepów sprawiły, że sieć Intermarché wdrożyła projekt Drive Intermarché, czyli zamawiania produktów przez Internet i odbierania ich w bezpośrednio sklepie, w tym także bez wychodzenia z samochodu.

To odpowiedź na oczekiwania nowego konsumenta, którego cechuje duża aktywność w świecie on-line oraz potrzeba oszczędności czasu oraz komfortu zakupów.

– Zarówno projekt Drive, jak i nowe koncepty sklepów, osiągnęły bardzo dobre wyniki i są pozytywnie odbierane przez klientów. Zamierzamy wykorzystać nasze doświadczenia z testowanych projektów w całej sieci Intermarché w Polsce, aby jeszcze lepiej dopasować naszą ofertę do wymagań konsumentów – powiedział Tomasz Walkowiak, Członek Zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarché.

Dwie opcje click&collect

– Testy usługi “Drive light” powinny potrwać przynajmniej 3-4 kwartały. Pierwsze wyniki są bardzo obiecujące – wartość średniego koszyka zakupowego kilkukrotnie przekracza średni koszyk sklepu stacjonarnego. W tym modelu płatność realizowana jest przy odbiorze (kartą) lub z góry, e-przelewem bądź kartą – wyjaśnia w rozmowie z redakcją Evigo.pl Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

Sieć supermarketów Intermarché zamierza także przetestować w swoich sklepach inny model click&collect: Drive Acceuil. – Projekt Drive Acceuil jest obecnie w przygotowaniu. W tym przypadku po odbiór produktów klient będzie zgłaszał się do punktu obsługi klienta w sklepie – wyjaśnia Eliza Orepiuk-Szymura.

Rozwój sprzedaży stacjonarnej

Należącą do Grupy Muszkieterów sieć sklepów spożywczych Intermarché zanotowała w 2015 r. obroty na poziomie 4,4 mld zł – to o blisko 3 proc. więcej niż w 2014 r. Obecnie w Polsce działają już 230 sklepy pod szyldem Intermarché. Zgodnie z planem rozwojowym firmy w 2020 w Polsce funkcjonować ma 500 sklepów Intermarché, czyli ponad dwa razy więcej niż obecnie. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

Sprawna logistyka dzięki nowemu centrum dystrybucyjnemu

Grupa posiada także nowoczesne centrum logistyczne w Swadzimiu, które spełnia funkcję głównej bazy magazynowo-dystrybucyjnej produktów dla sieci Intermarché i Bricomarché oraz biurowej centrali firmy.  Inwestycja dysponuje powierzchnią wynoszącą łącznie ponad 80 tys. m kw., czyli odpowiednik ponad 11 boisk piłkarskich. Ponad 75 000 m kw., to powierzchnie magazynowe, odpowiadające 66 000 miejsc paletowych.

Centrum logistyczne w Swadzimiu przystosowywane jest m.in. do składowania oraz dystrybucji produktów spożywczych w temperaturach kontrolowanych (produktów świeżych, warzyw, owoców, mrożonek) oraz zarządzania towarami sezonowymi czy wielkogabarytowymi. Dzięki wdrożeniu nowoczesnych systemów informatycznych, centrum umożliwia sprawne zaopatrywanie w towary sklepów Intermarché i Bricomarché w całej Polsce.