Netto kontynuuje modernizację sklepów

Trwa proces modernizacji sklepów Netto. Pod koniec tego roku większość placówek będzie przebudowanych. Netto wdraża zmiany, aby podnieść komfort codziennych zakupów i lepiej wyeksponować ofertę swoich sklepów.

W ubiegłym roku Netto wyremontowało i przebudowało zgodnie z nowym konceptem handlowym ok. 46 sklepów w różnych regionach Polski. W tym roku projekt jest kontynuowany, a do kompletnego remodelingu wytypowano ponad ok. 60 placówek w pierwszym półroczu.

Netto modernizuje i powiększa sklepy

Sieć zaczęła od pierwszego polskiego Netto w domu handlowym Domus w szczecińskiej dzielnicy Dąbie. Sklep został powiększony o ponad 100 mkw. – wchłonął sąsiadujący z nim bank. Sklep w nowej odsłonie otwarto 2 lutego 2017 roku, wyróżnia się powiększoną, doświetloną, lepiej oznakowaną i uporządkowana salą sprzedaży.

Do najważniejszych zmian w nowych sklepach zaliczyć można umieszczenie specjalnie doświetlonych wysp handlowych, tzw. półek zdrowia z ofertą ok. 140 produktów BIO, bezglutenowych, bezlaktozowych, bezcukrowych, zwiększenie liczby lodówek czy nowe, podświetlone regały. W modernizowanych sklepach sieć ogranicza także liczbę palet na rzecz wygodnych półek.

– Te ogromnie ważne zmiany w naszych sklepach zostały dostosowane do potrzeb i oczekiwań dzisiejszych konsumentów, którzy poszukują świeżych i smacznych produktów, a jednocześnie nie chcą lub nie mogą poświęcać zbyt wiele czasu na robienie zakupów – mówi Mariola Skolimowska, PR&Communications Manager Netto.

Procesy przebudowy sklepów Netto

– Dlatego, planując proces przebudowy, skupiliśmy się przede wszystkim na lepszym wyeksponowaniu tych miejsc, gdzie dostępne są świeże produkty takie, jak na chleb dostarczany przez naszych partnerów, warzywa, owoce czy też mięso, wędliny, produkty mleczne. Staramy się, by rozkład sklepu był jak najwygodniejszy, prosty w nawigacji i dobrze oznakowany, bo przekłada się to na zadowolenie naszych klientów, którzy mogą sprawnie zrobić bieżące, codzienne zakupy.

Modernizacją zostały na razie objęte sklepy, które wyróżniają się najwyższym potencjałem wzrostu sprzedaży. Realizowany projekt stanowi część długofalowej strategii Netto, która zakłada podniesienie standardu wszystkich istniejących sklepów oraz rozszerzenie działalności, szczególnie w centralnej części Polski.

W ubiegłym roku Netto otworzyło 8 całkowicie nowych sklepów plus w jednym (Trzcianka) zmieniono lokalizację – wszystkie zostały zbudowane według nowej koncepcji, zakładającej lepszą ekspozycją świeżych produktów i zapewnienie klientom wygody zakupów.

360 sklepów Netto w Polsce

Netto Polska to wywodząca się z Danii (AG Dansk Supermarked) sieć handlowa, która w ciągu 21 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Pierwszy sklep Netto w Polsce powstał w 1995 r. przy ul. Emilii Gierczak w Szczecinie. Firma ma obecnie ok. 360 sklepów i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5 tys. osób. Duński detalista ma trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Sieć jest dobrze znana w południowej, zachodniej, północnej i środkowej Polsce. Większość sklepów Netto to placówki zlokalizowane przy dużych osiedlach mieszkaniowych, ale sieć jest rozwijana także w  centrach handlowych ( m.in. M1 Czeladź, CH Ursynów w Warszawie, CH Inflandzka w Łodzi, Centrum Ptak w Rzgowie)  

Największa firma handlowa w Danii ma w sumie blisko 1,4 tys. różnych sklepów, w tym m.in. również: Salling, Fotex czy Bilka. Poza Polską i Danią sieć obecna jest także w Szwecji i Niemczech.