Ptak Outlet ze wzrostem odwiedzalności i obrotów

Ptak Outlet, największe w Polsce centrum sprzedaży outletowej oferujące ponad 100 znanych światowych marek w fabrycznych cenach, takich jak Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Lacoste, Pepe Jeans, Guess, Douglas, Levi’s, U.S. Polo czy Nike, w pierwszym półroczu 2019 roku zanotowało znaczący wzrost zarówno odwiedzalności, jak i obrotu, w stosunku do analogicznego okresu w roku 2018.

Cały kompleks handlowy Holdingu Ptak zostanie zaprezentowany podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019. Z przedstawicielami firmy będzie można spotkać się na stoisku 4.35

– Wyniki za pierwsze sześć miesięcy tego roku pokazują, że obrana przez nas strategia biznesowa jest prawidłowa i przynosi realne efekty – komentuje Kazimierz Ćwikła, Prezes European Outlet S.A.

Jak informuje K. Ćwikła, w pierwszym półroczu wzrost odwiedzalności w Ptak Outlet wyniósł aż 13 proc. – Niezwykle cieszy nas ten wynik. Bez wątpienia ma na niego wpływ ciągły rozwój naszego centrum oraz kolejne nowe marki dostępne w Ptak Outlet – dodaje. Tylko w ostatnich miesiącach do grona najemców dołączyły takie marki jak Tom Tailor, Top Secret czy Outhorn.

– W bieżącym roku odnotowaliśmy bardzo mocny pierwszy kwartał, w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami ubiegłego roku odwiedzalność w Ptak Outlet wzrosła aż o 22 procent, co jest wynikiem absolutnie rewelacyjnym. Natomiast w drugim kwartale 2019 roku zanotowaliśmy wzrost odwiedzalności o 6 procent. Warto tutaj podkreślić, że w analogicznych okresach 2018 roku było aż dwanaście niedziel handlowych, a w tym roku już tylko sześć – podkreśla Ćwikła.

Ptak Outlet: to już kolejny rok z rzędu, gdy notujemy wzrost obrotów

Pierwsza połowa 2019 roku przyniosła w Ptak Outlet wzrost nie tylko odwiedzalności, ale również obrotów, który wyniósł 12 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2018 roku.

– To już kolejny rok z rzędu, gdy notujemy wzrost obrotów. Widzimy to nie tylko my, ale również nasi najemcy – dodaje Kazimierz Ćwikła – W najbliższych miesiącach otwarty zostanie sklep znanej już klientom Ptak Outlet marki New Balance w zupełnie nowej, powiększonej lokalizacji.

Dodatkowo obecni najemcy coraz chętniej wybierają Ptak Outlet jako miejsce swoich kolejnych inwestycji – jak już informowaliśmy, grupa Marketing Investment Group, do której należą obecne w Ptak Outlet sklepy Symbiosis i Umbro, zdecydowała się na otwarcie kolejnego sklepu, tym razem znanej sieci Sizeer.

– Mocny początek 2019 roku zdecydowanie przełożył się na wzrost naszych obrotów, który w pierwszym kwartale tego roku wyniósł aż 19 procent, w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku. Z kolei w drugim kwartale tego roku analogiczny wzrost wyniósł 7 procent – podkreśla Ćwikła – I tym razem niehandlowe niedziele okazały się nie być dla nas przeszkodą.

Ptak Outlet jest częścią Miasta Mody Ptak, największego w Polsce centrum handlowego, łączącego sprzedaż hurtową i detaliczną, o powierzchni handlowo-wystawienniczej 250 tys. mkw., na którą składają się: Centrum Handlowe Ptak – kompleks hal handlowych, w których funkcjonuje ponad 2,5 tys. firm – producentów i importerów odzieży; Ptak Outlet – największe w Polsce centrum sprzedaży outletowej, oferujące ubrania i dodatki ponad 100 marek w fabrycznych cenach; Ptak Moda – salon mody polskiej, oferujący kolekcje odzieży 300 najlepszych polskich producentów. Rocznie Miasto Mody Ptak odwiedza 9 mln. klientów z kraju i z zagranicy.

Obiekt zlokalizowany jest w Rzgowie przy drodze krajowej nr 1 i zbiegu autostrady A1 (Gdańsk – Katowice) oraz drodze ekspresowej S8 (Białystok – Warszawa – Wrocław). Kompleks nawiązuje stylem do architektury przemysłowej XIX-wiecznej Łodzi.