WAK rozwija nowoczesne koncepty franczyzowe

Wrocławska Akademia Kulinarna, właściciel konceptów franczyzowych Kuchnia Marche, Express Oriental, Sevi Kebab i Lepione, skutecznie wdraża strategię Save The Planet. Nowatorski projekt stoiska, zaprezentowany w trakcie wrześniowych targów SCF, spotkał się z doskonałym przyjęciem, wpisując się w trend świadomego odżywiania i troski o środowisko naturalne.

– Od początku istnienia każdej z marek przyświecała nam jasno określona misja: chcemy serwować zawsze świeże i smaczne dania, wykonane z najwyższej jakości składników od lokalnych dostawców, a wszystkie produkty wykorzystywać w pełni, zgodnie z zasadą less waste – mówi dla Retailnet.pl Beata Jankiewicz, Prezes Wrocławskiej Akademii Kulinarnej.

W lokalach, prowadzonych przez franczyzobiorców Wrocławskiej Akademii Kulinarnej, organizowane są regularne wyprzedaże. Codziennie, w ostatniej godzinie otwarcia, cały asortyment jest sprzedawany za 50 proc. ceny. Takie rozwiązanie daje wiele korzyści: klienci kupują pełnowartościowe posiłki, oszczędzając pieniądze i zyskując pewność, że następnego dnia świeże menu zostanie przygotowane od początku. Natomiast restauracja działa w duchu idei „Too Good To Go”, unikając marnotrawienia żywności.

Jak podkreśla Beata Jankiewicz, te i inne rozwiązania usprawniają biznes. – Obserwujemy rynek, najnowsze trendy i z dużym zaangażowaniem wdrażamy rozwiązania, które usprawniają biznes, a jednocześnie są społecznie odpowiedzialne. Kluczowe znaczenie ma współpraca z doświadczonymi specjalistami. Z zaufanym partnerem, firmą Duni, stale analizujemy możliwe kierunki  rozwoju branży gastronomicznej w kontekście troski o środowisko naturalne. Efekt naszych dyskusji i wspólnej pracy zaprezentowaliśmy w trakcie targów Shopping Center Forum 2019. Zaserwowaliśmy m.in. dania w 100 proc. kompostowalnych naczyniach, a do dyspozycji gości były w pełni biodegradowalne sztućce oraz ekologiczne słomki, wykonane z papieru.

Wrocławska Akademia Kulinarna udowodniła, że jest przygotowana na zmiany, promowanie postaw proekologicznych i czynny udział w ratowaniu planety. Zaprezentowane rozwiązania w niedalekiej przyszłości na stałe we wszystkich kontrolowanych brandach.

Innowacyjne stoisko Kuchni Marche na SCF 2019

Jako partner gastronomiczny wrześniowych targów SCF, Wrocławska Akademia Kulinarna przygotowała dla gości spektakularną odsłonę nowej formuły stoiska Kuchni Marche. Obok słynnych pierogów ruskich, które od wielu lat niezmiennie są hitem targów, w menu pojawiły się nowe, autorskie dania wegetariańskie i wegańskie: burger z kaszy gryczanej, risotto z kalafiora, kopytka dyniowe oraz pasty z karczocha. Kucharze przygotowali także liczne kompozycje zdrowych sałatek, m.in. z: czerwoną soczewicą, kaszą jaglaną oraz z suszonymi pomidorami.

Nad jakością i kompozycją wszystkich potraw czuwał Executive Chef – Bartłomiej Góral. Wprowadzenie do menu oryginalnych potraw bezmięsnych to jeden z elementów strategii brandu Kuchnia Marche. Stałe monitorowanie polskich i zagranicznych trendów na rynku gastronomicznym oraz opracowywanie nowatorskich rozwiązań sprawia, że marka celnie trafia w zmieniające się oczekiwania klientów.

Unikatową koncepcję wizualną stoiska opracował Kierownik Operacyjny – Tomasz Olechnowski. Gustowna czerń, stylowe elementy drewniane, świeże zioła w doniczkach oraz oświetlenie o odpowiedniej barwie i natężeniu stworzyły niepowtarzalną, funkcjonalną przestrzeń. Domowy klimat, połączony z nowoczesnym designem skutecznie przyciągnęły rzesze gości, którzy z entuzjazmem próbowali nowych smaków.

Nowoczesne menu, będące odpowiedzią na stale rosnącą świadomość żywieniową, doskonałej jakości naturalne składniki oraz ekologiczne pojemniki w spójny sposób komunikują biznesowy sposób myślenia właścicieli brandu. Save The Planet to idea prezentowana wszystkim gościom odwiedzającym w trakcie targów stoisko Kuchni Marche.

Dynamiczna ekspansja i customer experience WAK

Lepione to koncept, który ma duży potencjał i intensywnie się rozwija, czego dowodem jest otwarcie kolejnej restauracji – tym razem w Centrum Riviera w Gdyni. Siłą brandu są tradycyjne, dobrze znane smaki, przywodzące na myśl skojarzenia z rodzinną, domową kuchnią. Doskonała jakość potraw i smak to nie wszystko. Eksperci WAK stale pracują nad optymalizacją customer experience – po to, by jedzenie posiłków w każdym z lokali budziło jak najlepsze emocji i na długo pozostawało w pamięci.

Pod koniec października w Szczecinie, w CH Galaxy, ruszyły także restauracje Kuchnia Marche oraz Express Oriental, ze wspólną strefą stolikową. – Przy projektowaniu obu restauracji korzystaliśmy z koncepcji kilku biur projektowych. Zebraliśmy najlepsze pomysły, kreatywnie łącząc je ze sobą, co dało świetny efekt. Przestrzeń jest nowoczesna, przytulna oraz zaprojektowana zgodnie z najświeższymi trendami w designie, a co najważniejsze – w pełni funkcjonalna – mówi Joanna Gniazdowska, główny projektant WAK. To już tzreci lokal Kuchni Marche, który wzbogacił kulinarną mapę Szczecina. Do końca roku i w pierwszym kwartale 2020 zaplanowane są kolejne otwarcia (m.in. restauracji Sevi Kebab w  Galerii Rzeszów).

– Jesteśmy na takim etapie rozwoju i zaawansowania, że z coraz większą uwagą obserwujemy rynki zagraniczne, gdzie nasza oferta ma ogromny potencjał. Prowadzimy kilkanaście zaawansowanych rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi w kilku krajach i wygląda na to, że 2020 r. będzie przełomowy w kontekście rozwoju poza granicami Polski – zapowiada Project Manager, Agnieszka Żółkiewicz.

Obecnie WAK zarządza ponad setką lokali gastronomicznych w całej Polsce.