Schowek24.pl: niestandardowy, ale ciekawy najemca centrów handlowych

Specyfika naszej działalności powoduje, że mamy kilka zalet, które wyróżniają nas na tle innych najemców – uważa Radosław Szczepaniak, Prezes Zarządu spółki Schowek24.pl.

Schowek24.pl oferuje usługi wynajmu zlokalizowanych w centrach handlowych specjalnych boksów, które służą do przechowywania mienia klientów – self storage. Odbiorcami tych usług są zazwyczaj osoby prywatne, które w swoich domach mają zbyt mało pomieszczeń i nie mają gdzie przechowywać różnego rodzaju artykułów gospodarstwa domowego. Drugim typem klientów są małe firmy, które muszą gdzieś składować swoje archiwa lub nadmiar zapasów np. materiałów reklamowych. Boksy mają od 1 do 9 mkw. powierzchni, a ich obsługa jest w pełni zautomatyzowana, poprzez zamki szyfrowe i online’owy system wynajmu. Zdaniem Radosława Szczepaniaka, prezesa firmy, specyfika tego konceptu sprawia, że nie tylko wzbogaca on ofertę danego centrum handlowego, ale również, a może nawet przede wszystkim, jest idealnym “wypełniaczem” trudno wynajmowalnych powierzchni. Lepszym niż kluby fitness. 

– Mówiąc wprost jesteśmy gotowi wynająć w zasadzie dowolną powierzchnię w centrum handlowym. Nie wymagamy określonej powierzchni, konkretnej lokalizacji ani witryny. My takich kryteriów nie stawiamy. Możemy wynająć lokal od ok. 80 do ok. 600 mkw. powierzchni, o dowolnym kształcie, wysokości i lokalizacji. Jesteśmy pod tym względem maksymalnie elastyczni. Nie zależy nam również na posiadaniu witryny. Ma być sucho, czysto i bezpiecznie, z bezpośrednim dostępem do lokalu przez klienta – to wszystko. Nie wymagamy również żadnych fit-outów, lokale mogą być w stanie surowym – wystarczy pozwolenie na użytkowanie lokalu. Jaki inny najemca zgodzi się na takie warunki? – pyta retorycznie Radosław Szczepaniak.

Schowek24.pl szykuje się do ekspansji

Obecnie firma prowadzi w Polsce 2 tego typu punkty (jeden w Galerii Renova w Warszawie, a drugi we Wrocławiu przy supermarkecie Auchan). Teraz zapowiada przyspieszenie ekspansji.

– Największym wyzwaniem było zbudowanie systemu informatycznego, dzięki któremu cały proces zarządzania i obsługi schowków jest zautomatyzowany. Otwarcie dwóch pierwszych punktów było swoistym testem. Po ok. 2 latach ich działania, w obu mamy niemal 100 proc. obłożenie. Jesteśmy już w pełni gotowi na szersze rozwinięcie naszego projektu. Celujemy przede wszystkim w duże miasta, zarówno centra handlowe jak i retail parki. Drugim modelem rozwoju będzie franczyza – zapowiada prezes spółki Schowek24.pl.

W założeniu klient powinien mieć dostęp do swojego schowka 24h/7. Jeżeli boksy zlokalizowane są na piętrze, konieczny jest oczywiście dostęp do windy. – Jeżeli znajdziemy atrakcyjną lokalizację w centrum handlowym, z możliwością dostępu do naszych schowków jedynie w godzinach otwarcia danego obiektu, to jesteśmy w stanie pójść na taki kompromis – kończy Radosław Szczepaniak.