Netto: programy lojalnościowe budują przewagę rynkową

W 2020 roku Netto planuje otworzyć 20-25 sklepów. Wszystkie nowe placówki będą funkcjonowały w oparciu o model 3.0. Średnia powierzchnia sklepu wynosi ok. 1,2 tys. mkw. O tym, jak budować przewagę konkurencyjną na rynku spożywczym opowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Janusz Stroka, prezes sieci handlowej Netto.

Netto jest wystawcą wiosennej edycji Shopping Center Forum 2020 Exhibition & Awards. Tegoroczna edycja Forum po raz pierwszy będzie dwudniowa. Odbędzie się w dniach 31 marca – 1 kwietnia w Centrum Konferencyjnym na stadionie Legii Warszawa.

Jakie są, pańskim zdaniem, główne elementy, które przyciągają obecnie klientów do sklepu?

Janusz Stroka, prezes sieci handlowej Netto

Janusz Stroka: Nasza oferta, zarówno jeśli chodzi o dostępne produkty, jak i wygląd naszych sklepów jest związana ze zmianą zachowań konsumentów. Bacznie monitorujemy rynek i staramy się dopasować do potrzeb naszych klientów oraz zachęcić nowe grupy odbiorców do odwiedzania naszych sklepów. Mamy świadomość, że współczesny konsument szuka czegoś więcej niż tylko konkretnego produktu w jak najniższej cenie. Ważne są emocje i komfort. Dlatego naszym celem jest budowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego. Pamiętamy przy tym, że jesteśmy dyskontem i oczywiście chcemy nim pozostać. Budujemy zatem naszą przewagę konkurencyjną na atrakcyjnej ofercie cenowej, ale także wysokiej jakości, która to jest coraz bardziej doceniana.

Ważne jest także zdobycie i utrzymanie grupy lojalnych klientów.

JS: Zgadza się, dlatego w minionym roku wprowadziliśmy atrakcyjne programy lojalnościowe. Zaczęliśmy od produktów doskonałej jakości, renomowanych marek, takich jak Rosenthal, czy Schott Zwiesel. Muszę powiedzieć, że był to pełen sukces. Ten koncept doskonale się sprawdził w sieci dyskontowej, co jest dla nas najlepszym dowodem na to, że obraliśmy odpowiedni kierunek. Warto zaskakiwać klientów unikalnymi programami lojalnościowymi. Możliwość zakupu wyselekcjonowanych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach to wartość, która z pewnością buduje lojalność i przywiązanie do sklepu.

Naszym autorskim pomysłem, świadczącym o nieszablonowym myśleniu i elastyczności, jest z kolei wprowadzenie Karty klienta „Czas na biznes”. To ukłon w stronę firm, szczególnie tych małych, i instytucji. Pragniemy zapewnić klientom instytucjonalnym wygodę, szybkość transakcji, pomoc w uciążliwym procesie fakturowania, a także wymierne oszczędności. Ten autorski program pozwala nam spełniać te wszystkie założenia.

Pierwsza część rozmowy znajduje się TUTAJ.

Netto Polska

Sieć handlowa, która w ciągu 24 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma 380 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.