[WYWIAD] Elżbieta Chmielowska, BNP Paribas: kluczowe jest zarządzanie i doświadczenie inwestora

komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
28 listopada br. został otwarty supermarket spożywczy Intermarché w Chojnowie. Placówka ma niemal 1000 mkw. powierzchni. Jest to 28. punkt sprzedaży Intermarché w województwie dolnośląskim.
Dwie marki zadebiutowały w parku handlowym BIG Andrychów. 28 listopada otwarta została pierwsza w mieście perfumeria sieci Douglas, a także pierwszy w okolicy sklep znanej marki modowej - New Yorker.
Badania Omnisense zrealizowane na zlecenie ZPPHiU i PSNPH wskazują, że najważniejsze kwestie dla klientów odwiedzających centra handlowe to: toalety, wybór sklepów i parkingi.
Podczas zeszłorocznego Black Friday najwięcej konsumentów polowało na rabaty w wysokości 40-50%. W tym roku również Polacy przeważnie chcą skorzystać z obniżek cen o 40-50%.
Cukiernia Sowa kontynuuje dynamiczną ekspansję. W ostatnich dniach sieć powiększyła się o kolejne punkty sprzedaży, w tym o nowy lokal o powierzchni 168 mkw. w Centrum Handlowym M1 w Krakowie.
28 listopada w Galerii M1 w podwarszawskich Markach zostanie otwarty po remoncie sklep MediaMarkt. Wyjątkowe doświadczenia zakupowe zapewni nowoczesny wygląd sklepu w koncepcie „Look & Feel".
Park Handlowy przy Centrum Handlowym Auchan Mikołów, pierwsza tego typu inwestycja w portfolio Nhood Services Poland, został otwarty 27 listopada w Mikołowie. Obiekt ma powierzchnię 5 400 mkw.
27 listopada Primark otworzył drzwi swojego najnowszego sklepu w Bydgoszczy, zlokalizowanego w Zielonych Arkadach. Primark zainwestował ponad 9 mln euro w swój sklep. Jego powierzchnia to 3 200 mkw.
Hala Koszyki ponownie zdobyła prestiżowy tytuł Superbrands – tym razem w 2024 roku. To wyróżnienie przyznawane jest markom o najsilniejszej pozycji na polskim rynku.
W Centrum Handlowym Tulipan powstała Pupilowa Gastrostrefa czyli przestrzeń przeznaczona zarówno dla klientów, jak i ich czworonożnych towarzyszy. Znajduje się w samym sercu foodcourtu.
Mex Polska SA osiągnął na koniec III kw. 80 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 8,5 proc rr. Zysk operacyjny EBIT na koniec września wyniósł 5,3 mln zł.
Sprzedaż detaliczna w październiku była wyższa niż przed rokiem o 1,3%. Największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) odnotowała kategoria odzież i obuwie, bo aż o 12,8 proc.