komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Modernizacje centrów handlowych jednym z trendów polskiego sektora retail
Polski rynek nieruchomości handlowych w I poł. br. utrzymał stabilny rozwój: sprzedaż wzrosła o 3,7%, oddano 132 tys. mkw. nowych powierzchni. Rośnie też rola modernizacji centrów handlowych.
REFIELD wmurował kamień węgielny pod Bramę Bieszczad w Sanoku
14 listopada 2025 na budowie parku handlowego Brama Bieszczad w Sanoku uroczyście wmurowano kamień węgielny, symbolicznie rozpoczynając realizację inwestycji.
GTC podsumowuje trzeci kwartał 2025 roku
W III kw. GTC sfinalizowała umowy obejmujące łącznie blisko 11 tys. mkw. powierzchni handlowej, zarówno z nowymi najemcami, jak i markami już znanymi klientom Galerii Północnej i Galerii Jurajskiej.
Rynek polski wzbogacił się o hybrydowe centrum zakupów i rozrywki
14 listopada Brama Jury w Zawierciu otworzyła drzwi dla mieszkańców regionu. Centrum łączy format galerii i parku handlowego. Brama Jury ma powierzchnię 16 400 mkw. i oferuje ponad 40 marek.
Komfort modernizuje lokale i otwiera odświeżony sklep w Magnolia Park
14 listopada marka Komfort ponownie otworzyła swój salon o powierzchni ponad 560 mkw. w Magnolia Park we Wrocławiu. Sklep przeszedł gruntowną modernizację.
Wspólna strategia Ptak Outlet i najemców – format outletowy wzmacnia swoją pozycję
Format outletowy pozostaje perspektywiczny. Rosnące zainteresowanie modelem „premium for less” wzmacnia współpracę centrów i najemców. W Ptak Outlet widać, że ta synergia maksymalizuje wyniki.
Comfy Park Bydgoszcz przykładem udanej renowacji obiektu handlowego
Realizowany przez Redkom Development i Newgate Investment projekt Comfy Park Bydgoszcz został uhonorowany tytułem „Best Refurbishment Project of the Year” podczas gali CEE Investment Awards 2025.
Malezyjska sieć MR.DIY zadebiutuje w kolejnym mieście
MR.DIY umacnia swoją pozycję na polskim rynku i 15 listopada sieć zadebiutuje w swój Gorzowie Wielkopolskim. Sklep o powierzchni 800 mkw. zlokalizowany jest w Galerii Askana.

Mateusz Kolański, VRG: wrzesień i dobre otwarcie października dają nam duży optymizm
Grupa VRG w III kw. 2025 osiągnęła 345,9 mln zł sprzedaży (+11,1% r/r) i 23,3 mln zł zysku operacyjnego (+83%). Po 9 mies. przychody wyniosły 1,017 mld zł (+9,3%), a EBITDA 174,3 mln zł (+11,8%).
Polska jednym z głównych motorów wzrostu AmRest
Sprzedaż AmRest osiągnęła 660,5 mln EUR, EBITDA 111,2 mln EUR (16,8%). Sieć wzrosła do 2 110 restauracji. Polska odnotowała silny wzrost przychodów o 8,7%, będąc jednym z liderów Grupy.
LPP: Reserved otwiera 18. salon w Niemczech
Reserved, umacnia swoją pozycję na rynku niemieckim, otwierając nowy salon w Westfield Centro Oberhausen. Salon zajmuje łącznie 2748 mkw. To już 18. sklep Reserved w tym kraju.
Enata Bread wprowadza nowy koncept – POZNAJE. Bakery & Restaurant
Nowy koncept to połączenie rzemieślniczej piekarni z autorską restauracją fine dining. Na debiut formatu wybrano Stary Browar w Poznaniu, gdzie powstała dwupoziomowa przestrzeń gastronomiczna.





