komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Wg analizy Cushman & Wakefield branża modowa pozostaje dominującym sektorem europejskiego rynku handlowego. Drugie miejsce zajęły sieci sklepów wielobranżowych.
Salon Nike w Designer Outlet Sosnowiec, który przechodził gruntowną metamorfozę jest już otwarty. Dzięki powierzchni aż 960 mkw. to największy sklep tej marki w regionie.
W III kw. Benefit Systems osiągnęła 1,184 mld zł przychodu (+42% rdr) i 283 mln zł zysku oper. Wzrost dały karty MultiSport, karnety i inwestycja w MAC. Spółka ma w portfolio niemal 500 klubów.
Polski rynek nieruchomości handlowych w I poł. br. utrzymał stabilny rozwój: sprzedaż wzrosła o 3,7%, oddano 132 tys. mkw. nowych powierzchni. Rośnie też rola modernizacji centrów handlowych.
14 listopada 2025 na budowie parku handlowego Brama Bieszczad w Sanoku uroczyście wmurowano kamień węgielny, symbolicznie rozpoczynając realizację inwestycji.
W III kw. GTC sfinalizowała umowy obejmujące łącznie blisko 11 tys. mkw. powierzchni handlowej, zarówno z nowymi najemcami, jak i markami już znanymi klientom Galerii Północnej i Galerii Jurajskiej.
14 listopada Brama Jury w Zawierciu otworzyła drzwi dla mieszkańców regionu. Centrum łączy format galerii i parku handlowego. Brama Jury ma powierzchnię 16 400 mkw. i oferuje ponad 40 marek.
14 listopada marka Komfort ponownie otworzyła swój salon o powierzchni ponad 560 mkw. w Magnolia Park we Wrocławiu. Sklep przeszedł gruntowną modernizację.
Format outletowy pozostaje perspektywiczny. Rosnące zainteresowanie modelem „premium for less” wzmacnia współpracę centrów i najemców. W Ptak Outlet widać, że ta synergia maksymalizuje wyniki.
Realizowany przez Redkom Development i Newgate Investment projekt Comfy Park Bydgoszcz został uhonorowany tytułem „Best Refurbishment Project of the Year” podczas gali CEE Investment Awards 2025.
MR.DIY umacnia swoją pozycję na polskim rynku i 15 listopada sieć zadebiutuje w swój Gorzowie Wielkopolskim. Sklep o powierzchni 800 mkw. zlokalizowany jest w Galerii Askana.

Grupa VRG w III kw. 2025 osiągnęła 345,9 mln zł sprzedaży (+11,1% r/r) i 23,3 mln zł zysku operacyjnego (+83%). Po 9 mies. przychody wyniosły 1,017 mld zł (+9,3%), a EBITDA 174,3 mln zł (+11,8%).