

komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Jeszcze tej wiosny do Galerii Katowickiej zawitają nowoorleańskie rytmy i gorący klimat prosto z ulic Luizjany. Po zapowiedzi ekspansji na Dolnym Śląsku sieć planuje otwarcie kolejnych restauracji.
W Gdańsku pojawił się pierwszy na Pomorzu butik marki Lindt & Sprungli. W sklepie o powierzchni 46 metrów kwadratowych dostępny jest szeroki asortyment słodkości.
Z badania Barometr Retail wynika, że połowa firm handlowych dostosowuje swoje strategie kosztowe co kwartał. Coraz częściej strategie te uwzględniają także elementy zrównoważonego rozwoju.
Łączne obroty PSH Lewiatan w 2024 roku osiągnęły poziom 17,5 mld złotych i były wyższe o 5,1% niż rok wcześniej. Łączna liczba zrzeszanych placówek wyniosła 3255.
Do grona najemców warszawskiego Wola Parku dołącza marka Nike. Już 20 lutego w centrum otworzy się tętniący życiem sklep o powierzchni ponad 1000 mkw. - Nike Rise.
1 lutego na placu przed Galerią Katowicką, tuż obok Wolnej Sceny by Kato, stanął punkt gastronomiczny Kreuzberg Kraft Kebap. Tym samym galeria wzbogaciła swoją ofertę.
Sinsay, jako pierwsza z marek grupy odzieżowej LPP, rozpoczęła działalność w Kosowie. To jeden z elementów największego jak dotąd planu rozwojowego Grupy przyjętego na 2025 rok.
Galeria Nowy Świat w Rzeszowie zakończyła ub.r. ze wzrostem footfallu. W porównaniu do roku 2023 odnotowano 12-proc. przyrost klientów, co świadczy o rosnącej popularności tego obiektu handlowego.
InPost wraz ze swoim partnerem – siecią sklepów Aldi - zdecydował się na zwiększenie liczby maszyn Paczkomat w Wielkiej Brytanii. Łącznie zainstalowano już ponad 250 urządzeń.
Dział Wynajmu ECE podpisał w 2024 roku 135 nowych umów o łącznej powierzchni 31 724 mkw. Przedłużonych zostało 163 istniejących umów na łącznie 37 804 mkw.
Z dniem 31 stycznia br. Grupa Kapitałowa Specjał nabyła wszystkie aktywa spółki SPAR Polska. Plany ekspansji zaglądają zwiększenie ilość sklepów SPAR do 1000 w przeciągu 5 lat.
Obserwacja zachowań konsumentów w centrach i galeriach handlowych pokazuje, że w ub.r. ruch w tego typu obiektach spadł o 3,5%. Z kolei liczba unikalnych klientów zmniejszyła się o przeszło 3% rdr.