

komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Według szacunków KIG w grudniu ub.r. obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 122,039 mld PLN. Okazały się one o 9,7% wyższe niż w listopadzie oraz o 1,6% wyższe niż w grudniu 2023 r.
LCP Properties sfinalizował od Green Hills Investment, zakup projektu parku handlowego w Raciborzu. Przyszły M Park Racibórz zaoferuje ponad 9.200 m kw. GLA z 15 najemcami.
Galeria Kazimierz zakończyła 2024 rok z 4% wzrostem odwiedzalności. Dzięki konsekwentnemu łączeniu funkcji zakupowej z usługową i gastronomiczną jest miejscem spotkań mieszkańców Krakowa.
Rok 2024 upłynął w Centrum Riviera pod znakiem zmiany pozycjonowania galerii oraz wdrażania nowej strategii leasingowej. Poszerzone zostało portfolio najemców.
Zdaniem Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU), rynek handlowy w 2025 roku czekają kolejne napięcia związane z zasadniczą nierównością stron umów najmu. Druga kwestia to modernizacje.
Nhood Services Poland w ub.r. podpisał blisko 370 umów na wynajem 66 tys. mkw. powierzchni handlowej. Galeria Bronowice zamknęła ub.r. z kilkoma nowymi najemcami oraz rekordowym footfallem.
Redkom Development rozpoczął realizację projektu parku handlowego Silesiana zlokalizowanego w mieście Dzierżoniów. Na ok. 19 000 mkw. powierzchni handlowej zostanie otwartych ok. 30 lokali.
W kwietniu 2024 roku sieć KiK wprowadziła nową koncepcję aranżacyjną Dynamics 2.0. Została ona zaimplementowana nie tylko do nowo otwartych sklepów KiK, ale także do tych już istniejących.
Grupa CCC przejmuje 75% udziałów w Szopex. Transakcja wzmacnia pozycję Grupy w specjalistycznym segmencie premium, otwierając nową, bardzo perspektywiczną współpracę z topowymi globalnymi markami.
Grupa Adeo, spółka do której należy między innymi marka Leroy Merlin, umacnia swoją pozycję na rynku Europy Środkowej. Za ekspansję w tym regionie będzie odpowiedzialny Krzysztof Kordulewski.
Nowy park handlowy został otwarty 28 stycznia w Michałowicach. Wybudowała go firma Benefit Creators. Market Point oraz Pepco są pierwszymi najemcami w nowym obiekcie.
W minionym roku Starbucks kontynuował swój rozwój w Polsce. Liczba kawiarni sieci przekroczyła 80. Oprócz nowych lokali, sieć postawiła również na modernizację już istniejących.