

komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Empik zamknął IV kw. z wzrostami we wszystkich kanałach sprzedaży. Miniony kwartał to także dalsza ekspansja sieci salonów - pojawiło 7 nowych sklepów, w tym flagowy Empik Marszałkowska.
Carrefour Polska uruchamia nowy koncept handlowy w swoich sklepach. Sieć zainwestowała w rozwój oferty alkoholi 0%, czyli napojów, które swoim smakiem do nich nawiązują, jednak nie zawierają alkoholu.
Już wkrótce kolejny najemca otworzy swój lokal w Nowej Sukcesji. 3 lutego zostanie otwarty salon Terranova. Sklep zlokalizowany będzie na poziomie 0 między sklepami CCC, Apart i Carry.
W 2024 roku wolumen transakcji na polskim rynku nieruchomości komercyjnych wyniósł 4,8 mld euro. W przypadku sektora handlowego wolumen inwestycji handlowych w 2024 r. wyniósł około 1,6 mld euro.
LPP Logistics zakończyła pierwszy etap robotyzacji swojego magazynu e-commerce pod Bydgoszczą. Obiekt o powierzchni 100 tys. mkw. został wyposażony w zaawansowane technologie automatyczne.
24 stycznia 2025 roku marka Dekoria otworzyła kolejny salon stacjonarny, tym razem w Bielanach Wrocławskich. Przestrzeń o powierzchni 200 mkw., jest współdzielona z marką Dla Spania.
W ciągu całego ub.r. codzienne zakupy Polaków zdrożały o ponad 4% rdr. Na 17 monitorowanych kategorii aż 15 odnotowało wzrosty. Największy z nich przekroczył 8% rdr. i dotyczył słodyczy oraz deserów.
Na początku lata 2025 roku zostanie otwarty kolejny, ósmy sklep stacjonarny Grupy LEGO w Polsce. Będzie się znajdował w Krakowie w centrum handlowym Bonarka.
Do zarządu Apsys Polska dołączyła Katarzyna Kopszak-Dziurnikowska, dotychczasowa dyrektorka ds. inwestycji w organizacji. Pracę na nowym stanowisku rozpoczęła 1 stycznia 2025 r.
Carmen Ravon zostanie nową szefową retail w Europie Środkowo-Wschodniej w CBRE. Nową funkcję obejmie już od 1 lutego 2025 roku. Ma ponad 17 lat doświadczenia w branży nieruchomości handlowych.
Rituals osiągnął w ubiegłym roku rekordowe obroty w wysokości 2,1 mld euro, co oznacza wzrost o 21%. W tym roku firma planuje otworzyć dodatkowe 243 sklepy.
Manufaktura w Łodzi w 2024 roku odnotowała rekordową frekwencję ponad 21 milionów wizyt. Do grona najemców Manufaktury dołączyło 12 nowych marek. Ponadto kilkunastu najemców przedłużyło umowy najmu.