[WYWIAD], Grzegorz Filipczyk, Echo Investment: Galeria Libero to więcej niż miejsce zakupów

komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
Wg wstępnych wyników przychody Jeronimo Martins wzrosły w 2024 roku o 9,3 proc., osiągając 33,47 mld euro. Biedronka wygenerowała z tego 23,6 miliarda euro. Otworzyła 187 nowych sklepów.
Galeria Korona Kielce nieustannie dba o atrakcyjność oferty. Salon marki Triumph zmienił lokalizację. Mieści się obecnie na poziom +1, obok sklepu Guess.
26 stycznia zostanie zamknięta większość sklepów stacjonarnych marki The Body Shop w Polsce. Ostatecznie zakończy działalność w naszym kraju z dniem 22 lutego 2025 r.
Primark przygotowuje się do otwarcia sklepu w Felicity Lublin. Będzie to pierwsza lokalizacja marki w tym regionie Polski. Otwarcie sklepu jest zaplanowane na kolejny rok finansowy Primark.
Port Łódź w 2024 roku zwiększył swoją powierzchnię najmu o blisko 4.000 mkw. Centrum handlowe zanotowało odwiedzalność większą o blisko 5% w stosunku do roku poprzedniego.
Lagardère Travel Retail otwiera nowe lokale i modernizuje dotychczasowe przestrzenie na Lotnisku Chopina. Wśród nowych inwestycji jest otwarcie sklepu marki Victoria’s Secret w nowym koncepcie.
Pepco ogłosiło zmiany w strukturze operacyjnej, a także ambitne plany rozwoju na najbliższe lata. Tylko do końca br. Grupa Pepco planuje otworzyć 300 nowych sklepów.
Sieć Hebe zakończyła rok 2024 otwarciem drugiego sklepu Hebe na Słowacji. Zlokalizowany jest w centrum handlowym Eperia w Prešovie. To ważny krok dla międzynarodowego rozwoju Hebe.
Homepark Targówek, Homepark Franowo, Homepark Janki i Homepark Rawa zamknęły ub.r. nowymi otwarciami, długoterminowymi umowami z kluczowymi najemcami. Zmodernizowana tam również infrastrukturę.
Galeria Madison w Gdańsku zakończyła ub.r. z wynikiem wynajmu 98,5 % powierzchni handlowej. Jest to wynikiem kontynuacji współpracy z dotychczasowymi partnerami, jak i pozyskania nowych najemców.
W zeszłym roku marki Fit Cake otworzyła 26 nowych lokali. Jednym z ważnych kierunków rozwoju był wprowadzenie formatu To Go – rozwiązania odpowiedniego dla klientów szukających opcji na wynos.
Pasibus otworzył kolejny lokal w Warszawie. Tym razem w Westfield Arkadia. Kolejna restauracja sieci zostanie otwarta 15 stycznia w Westfield Mokotów.