komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi

UOKiK nakłada wysokie kary za zmowę na rynku fitness
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej wysokości ponad 32 mln zł na największe sieci fitness, w tym spółkę Benefit Systems, operatora kart MultiSport, za porozumienie ograniczające konkurencję – podział rynku. Postępowanie antymonopolowe w sprawie niedozwolonych praktyk na rynku fitness…

Udany debiut Answear.com na głównym rynku GPW
Akcje Answear.com zadebiutowały na głównym parkiecie GPW w Warszawie. W grudniu Spółka przeprowadziła Ofertę Publiczną o łącznej wartości przeszło 80 mln zł. Kurs akcji na debiucie wyniósł 29,9 zł, co oznacza wzrost o blisko 20 proc. względem ceny z Oferty. Po 30 minutach handlu…

[WYWIAD] Radosław Jakociuk, VRG: spodziewamy się stopniowego powrotu do normalności w drugiej połowie 2021 r.
COVID-19 przyspieszył zmiany, które przyczynią się do większej stabilności naszej działalności w długim terminie. Dzięki wcześniejszym inwestycjom, dynamicznie rośliśmy w kanale online. Wykorzystaliśmy wzmożony popyt, zbudowany dzięki efektywnym wydatkom na marketing on-line i przemyślanym promocjom – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl…

PRCH szacuje, że branża centrów handlowych straci przez lockdowny około 30 mld zł
Polska Rada Centrów Handlowych szacuje utracone obroty z powodu trzykrotnego ograniczenia funkcjonowania obiektów handlowych w Polsce na kwotę ok. 30 mld zł. Wiosenny lockdown skutkował spadkiem przychodów o ponad 17,5 mld zł. Listopadowe zamknięcia w galeriach przyniosły ok. 8 mld…

Empik zdradza plany ekspansji na 2021 rok
15 nowych sklepów, w sumie 289 otwartych salonów w całej Polsce – z takim wynikiem marka Empik zakończyła rok 2020, utrzymując tym samym tempo ekspansji określone na lata 2019-2023. W 2021 roku otworzy ok. 20 nowych salonów i 10 sklepów Papiernik…

[KOMENTARZE] ZPPHiU: PKD dzieli polskich przedsiębiorców
Wśród przedstawicieli firm zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług palącym problemem jest rozdźwięk pomiędzy skutkami obostrzeń a dostępem do pomocy w ramach Tarczy 6.0. O tym, że pandemia powoduje dramatyczne skutki dla polskiego biznesu powiedziano już wiele, jednak brak reakcji…

Żabka nowym najemcą Atrium Kasztanowa
10 stycznia do grona najemców Atrium Kasztanowa w Pile dołącza Żabka. W nowo otwartym sklepie klienci będą mogli kupić najpotrzebniejsze artykuły spożywcze, skorzystać z szerokiej oferty usług, a także z oferty Żabka Café. Do sklepu będzie można wejść bezpośrednio przez centrum handlowe lub…

Answear.com zanotował znaczący wzrost sprzedaży
Answear.com według wstępnych danych wypracował w IV kw. 2020 r. 144 mln zł przychodów ze sprzedaży, oznacza to wzrost o 37 proc. rdr. W całym 2020 r. przychody zwiększyły się o 31 proc. rdr., wynosząc 408 mln zł. Dynamicznie wzrosła również sprzedaż on-line,…

[ANALIZA] 10 trendów, które zdominują e-commerce w 2021
W ciągu kilku miesięcy 2020 r. handel internetowy w Polsce przyspieszył o dobrych kilka lat, a pandemia sprawiła, że szereg zjawisk prognozowanych dopiero na nową dekadę stało się rzeczywistością. Eksperci Shoper spojrzeli z dystansem na miniony rok i oceniają, co wywarło największy wpływ na sektor e-zakupów w ostatnich…

[WYWIAD] Joanna Bieniek, Newbridge: sieci zmuszone są dziś zmieniać swoje strategie i taktyki rozwoju
Aktualnie rozkwit przeżywają dyskonty, zyskują także centra formatu convenience. Sieci dyskontowe chętnie podejmują także współpracę z centrami handlowymi, których do tej pory nie brały pod uwagę przy ekspansji. Trudniej mają natomiast np. sieci obuwnicze, ponieważ skończyła się sezonowość i z czterech pór roku zrobiły…

Wittchen stracił ponad 25 proc. przychodów
Spółka Wittchen, właściciel sieci sklepów z galanterią skórzaną, zanotował w IV kwartale 16 proc. spadek przychodów rok do roku. Wyniosły one, w segmencie detalicznym, 59,4 mln zł. W okresie styczeń-grudzień sprzedaż detaliczna wyniosła 183,4 mln zł, czyli o 21 proc. mniej…

Answear.com debiutuje na GPW
Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zadebiutuje na głównym rynku GPW w piątek, 8 stycznia 2021 r. Pod koniec grudnia Answear.com przydzielił akcje oferowane w publicznej ofercie akcji. Cena emisyjna została ustalona na 25,00 zł, co oznacza, że do spółki trafi około…