Nowy najemca Korony Kielce

– Po biurowcu Oxygen w Szczecinie, Nordea udzieliła kredytu na realizację kolejnego projektu komercyjnego – Galerii Olimpia. Liczę, że nasza współpraca będzie kontynuowana przy okazji przyszłych realizacji – mówi Grzegorz Iwański, dyrektor Działu Finansowania Echo Investment.

Dzięki umowie spółka pozyskała 15,3 mln euro kredytu budowlanego i inwestycyjnego oraz 6,5 mln zł  kredytu VAT. Kwoty kredytu są oprocentowane – według 1 lub 3 miesięcznej stopy EURIBOR, a dodatkowo dla Kredytu VAT –powiększone o marżę banku. Kredyt inwestycyjny musi być spłacony do 30 czerwca 2018 r., natomiast kredyt VAT – 6 miesięcy po dacie zakończenia inwestycji, nie później jednak niż 30 czerwca 2013 r.

Galeria Olimpia powstaje w rejonie ul. Armii Krajowej i Kolejowej w Bełchatowie, na działce sąsiadującej z Centrum Handlowym Echo działającym na rynku od ponad 11 lat. Wraz z sąsiadującym CH Echo stworzy funkcjonalnie powiązany kompleks handlowo-usługowy o łącznej powierzchni najmu 32 200 mkw. Znajdą się w nim trzy hipermarkety: Tesco oraz istniejące w CH Echo – Carrefour i Nomi. Powstanie także wielosalowe kino największej w Polsce sieci Helios.

Realizacja Galerii Olimpia odbywa się zgodnie z harmonogramem. – Wybraliśmy generalnego wykonawcę, firmę Polimex-Mostostal SA, mamy zapewnione finansowanie inwestycji. Zakończyliśmy proces komercjalizacji dużych i średnich powierzchni handlowych. W obiekcie dostępne są już tylko powierzchnie przeznaczone pod niewielkie sklepy i punkty usługowe. Poziom najmu obiektu, na 9 miesięcy przed otwarciem, wynosi ponad 80 proc. – informuje Marcin Materny, dyrektor Działu Centrów Handlowych Echo Investment. Centrum handlowe będzie dysponowało łącznie 90 sklepami, m.in. H&M, Reserved, House, Mohito, Cropp, New Yorker, Orsay, Martes Sport, RTV Euro AGD, CCC, Deichmann, Rossmann. Komunikację samochodową zapewnią parkingi podziemny i naziemny, oferujące łącznie 1 050 miejsc parkingowych. Otwarcie galerii odbędzie się w III kwartale 2012 roku. Projekt powstał w pracowni MOFO Architekci.

Jak informuje Jan Jakub Zombirt, analityk powierzchni handlowych Jones Lang LaSalle, Bełchatowianie Czekają na otwarcie w swoim mieście nowoczesnych obiektów handlowych z bogatym zestawem najemców. Obecnie mają oni dostęp zaledwie do 6 proc. spośród najpopularniejszych marek w Polsce. – Na większe zakupy muszą oni jeździć do Łodzi lub Piotrkowa. Nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową na poziomie 153 mkw./1000 mieszkańców plasuje Bełchatów wśród miast o najmniejszej gęstości handlu w Polsce. Realizowane obecnie w mieście galerie, czyli rozbudowa Olimpii i budowa Bawełnianki, spowodują wzrost nasycenia do poziomu 880 mkw./1000 mieszkańców – ocenia Jan Jakub Zombirt.