Deloitte: Wal-mart, Carrefour i Tesco przewodzą w rankingu 250 największych sieci na świecie

IKEA

IKEA

Deloitte zaprezentował Global Powers of Retailing Top 250 2012 – 15. doroczny ranking największych sieci handlowych na świecie. Zostały one wybrane na podstawie publicznie dostępnych danych za rok fiskalny 2010. Na czele sieci handlowych jest amerykański Wal-Mar Stores, inc., który osiągnął sprzedaż 419 mld dol. Na drugim miejscu znalazł się francuski Carrefour z obrotami rzędu 119,5 mld dol., na trzecim brytyjskie Tesco – 92 mld dol. Kolejne miejsca zajmują: niemieckie Metro AG będące właścicielem sieci Cash&Carry i Warehouse Club(89 mld), amerykańska sieć supermarketów The Kroger Co. (82 mld) i niemieckie dyskonty Shwarz Uternehmens Treuhand KG.

Spośród 250 sklasyfikowanych sieci, aż 80 proc. zanotowało wzrost obrotów. Średnio wzrost wśród wszystkich badanych sieci wynosił 5,3 procent. Towarzyszły temu 3,8-procentowy wzrost zysków. Specjaliści z Deloitte oceniają, że wyniki sieci na początku 2010 roku obiły się po kryzysie w 2008 i 2009 roku. Jednak koniec roku przyniósł pogorszenie koniunktury, m.in. w związku z problemami na rynku kredytów i nieruchomości w USA i kryzysie w strefie euro.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016