Delikatesy Alma istnieją od 1995 roku

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na utworzenie przez HB Reavis Group i Polskie Koleje Państwowe S. A. wspólnej spółki West Station Investment – w celu zbudowania nowego dworca Warszawa Zachodnia z kompleksem budynków, łączących funkcje biurowe, handlowe i usługowe. Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego prezes UOKik-u uznała, że koncentracja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji.

PKP S.A. i międzynarodowa firma deweloperska HB Reavis w czerwcu 2011 roku podpisały umowę inwestycyjną w sprawie realizacji tego projektu. Zamierzeniem obu stron jest powstanie dworca kolejowego do końca 2014 roku, a w kolejnych latach nowoczesnego kompleksu siedmiu budynków, łączących funkcje biurowe, handlowe i usługowe (wszystkie do 2017 roku). Kompleks powstanie od strony Al. Jerozolimskich na obszarze prawie 17 tys. mkw. Koszt całego przedsięwzięcia to 110 mln euro. Finansowanie mają zapewnić zarówno środki developera prywatnego jak i polskiego przewoźnika kolejowego.

– To już kolejna inwestycja PKP S.A. przygotowywana wspólnie z prywatnym inwestorem, podobnie jak w Katowicach i Poznaniu. Dworzec Warszawa Zachodnia i tereny wokół niego stwarzają ogromne możliwości. Dlatego funkcje dworcowe, gwarantujące europejski standard obsługi podróżnych, zostaną tu z powodzeniem połączone z komercyjnymi – mówił podczas uroczystości podpisania umowy Paweł Olczyk, członek zarządu PKP S.A.

HB Reavis Poland Sp. z o.o. należy do HB Reavis Group. To największy deweloper nieruchomości komercyjnych na Słowacji. Grupa HB Reavis oferuje kompleksowe usługi w zakresie działalności deweloperskiej, budowlanej, zarządzania nieruchomościami oraz aktywami. HB Reavis wybudowało i wynajęło 500 tys. mkw. powierzchni komercyjnych koncentrując się na rynku powierzchni biurowych, centrów handlowych i magazynowych.