MIG: Rynek centrów handlowych wobec e-commerce

Krzysztof Nitsch, Marketing Investment Group

Krzysztof Nitsch, Marketing Investment Group

Krzysztof Nitsch, członek zarządu Marketing Investment Group: jesteśmy obecni na rynku od 20 lat. Od początku jesteśmy związani z wprowadzaniem i dystrybucją marek sportowych i obuwniczych takich jak m.in.  Lacoste, Timberland, Umbro, Bench. Posiadamy około 140 sklepów działających w różnych formatach( sklepy firmowe w centrach handlowych, outlety, koncepty monobrandowe czy hurtowe). Myślenie o e-commerce dla tak wielu formatów były dla nas sporym wyzwaniem. W 2009 zdecydowaliśmy się zainwestować w eccomerce – jako w  trzeci kanał dystrybucji obok handlu detalicznego i hurtowego. Nasza strategia w tej kwestii polega na stworzeniu bazy którą stanowiły : oferta, prezentacja, komunikacja, benefity, płatności , serwis oraz zarządzanie zapasem. Wokół tej bazy skupiliśmy się na budowaniu kilku czynników : komplementarności naszej oferty zarówno online jak i offline oraz spójności strategii marketingowej, ofertowej i wizerunkowej we  wszystkich kanałach dystrybucji. Efekt był taki, że zyskaliśmy dodatkowe 7 procent udziału w obrotach, odnotowaliśmy wzrost rozpoznawalności marki, stały wzrost odbiorców prowadzonych kampanii marketingowych oraz wysoki poziom zaufania i bardzo dobre oceny klientów. W perspektywie mamy dalszy wzrost udziału w rynku w segmencie odzież i obuwie sportowe poprzez inicjatywy e-commerce.

Debata poświecona wyzwaniom jakie przed  tradycyjnymi formami handlu stawiaja  nowe technologiie odbyła wię w ramch Shopping Center Business Forum 2012.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016