Jones Lang LaSalle: e-commerce to wyzwanie dla tradycyjnego handlu

Marta Augustyn Jones Lang LaSalle

Marta Augustyn Jones Lang LaSalle

E-commerce nie jest zagrożeniem dla centrów handlowych, choć z pewnością wymusi pewne zmiany na tym rynku. Obiekty handlowe muszą bardziej urozmaicić i uatrakcyjnić swoją ofertę, nie tylko w wymiarze handlowym, tak aby przyciągnąć do siebie klienta – mówiła Marta Augustyn z firmy Jones Lang LaSalle podczas debaty o rozwoju e-handlu i jego wpływie na centra handlowe na konferencji Shopping Center Business Poland 2012.

Ekspert podczas wygłoszonej prezentacji podkreślała również, że e-commerce trzeba traktować raczej jako uzupełnienie dla handlu tradycyjnego a nie zagrożenie. W jej opinii sieci powinny rozszerzać działalność internetową. Jednoczesnie sklepy tradycyjne muszą zapewnić klientom dodatkowe doświadczenia zakupowe, których nie zapewnią klientom zakupy online.

Z kolei Jan Jakub Zombirt, analityk Jones Lang La Salle przytoczył dane, z których wynika, że udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wynosi w Polsce 3,1 proc., podczas gdy w Wlk. Brytanii – 12 proc. Podkreślił jednak, że w naszym kraju dostęp do Internetu ma 67 proc. mieszkańców, a w Zjednoczonym Królestwie – 85 proc.

Jones Lang LaSalle jest międzynarodową firmą doradczą świadczącą kompleksowe, w tym finansowe, usługi na rynku nieruchomości. Firma obsługuje klientów w 70 krajach w ponad 1000 lokalizacjach na świecie, poprzez sieć 200 korporacyjnych biur. Dochód firmy w 2010 roku wyniósł ponad 2,9 mld USD.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016