ATM Grupa: Polacy lubią galerie handlowe

Galeria w Zduńskiej Woli ma nowego najemcę

Galeria w Zduńskiej Woli ma nowego najemcę

Świata bez galerii handlowych nie wyobraża sobie – 78 proc. kobiet i 71 proc. mężczyzn. Wśród młodych ludzi taką deklaracje składa 79,4 proc. zaś w  grupie osób powyżej 35 lat  68,8 proc. Galerie handlowe uwielbiają kobiety ( 93 proc.) – wynika z badania przeprowadzonego przez ATM Grupa SA.

Wśród przepytywanych był też spory odsetek mężczyzn deklarujących sympatie do galerii –
87 proc. Galerie handlowe cieszą się sympatią młodych (12-18 lat) i dorosłych (19-34 lat)
zapewnia o tym 92 proc. z nich. Wśród 35-latków i starszych przyznaje sie do tego 88,5 proc.
Mało kto z sondowanych nie chodzi do galerii w ogóle – zadeklarowało tak jedynie 2,8 proc..
Aż 37,8 proc. przepytanych fejsbukowiczów bywa w galerii raz w tygodniu. Spośród osób powyżej 35 lat – taki zwyczaj ma 46,9 proc. Zaskoczeniem jest, że do codziennych wizyt w galerii handlowej przyznaje sie 10,2 proc. mężczyzn. Uczestnicy badania najczęściej wpadają do galerii na dwie godziny – 30,8 proc. Sporą grupę stanowią tu kobiety – 32,6 proc. , a 20 proc. z nich spędza w galerii nawet więcej niż trzy godziny – czytamy w raporcie. Najwięcej osób odwiedza galerie w soboty – 44,1 proc.. Zwłaszcza ci powyżej 35 lat – jest ich 49 proc. Tylko – 9, 4 proc. 35-latków i starszych preferuje niedziele. Sporo, bo 28,6 proc. chodzi do centrów handlowych od poniedziałku do piątku, a spośród nich najczęściej robią to respondenci w wieku 19-34 lata – 36 proc.

Wielu respondentów ma swoją ulubioną galerię– deklaruje to 49,8 proc. oraz lubi te galerie, w których jest przyjazna przestrzeń – 42,7 proc. Dobrą kawiarnię w galerii cenią sobie na przykład kobiety – 35,8 proc. i osoby w wieku 19-34 lat – 36,9 proc. Te z atrakcjami dla dzieci są interesujące dla respondentów w wieku powyżej 35 lat – 17,7 proc. Mało kto wybiera galerie na obrzeżu miasta – 12,6 proc. Za to te w centrum miasta przyciągają głównie młodych (12-18 lat) – 46,1 proc. Z pewnością ciekawostką jest, że to mężczyźni odwiedzają kilka galerii za jednym zamachem – przyznaje to 29,7 proc. Aż 46,5 proc. panów ma swoją ulubioną galerię, 36,6 proc. lubi galerie w centrum, 31,5 proc. ceni te z dobrą kawiarnią, a 39,9 proc. te, gdzie jest przyjazna przestrzeń.

Nie tylko zakupy przyciągają do galerii handlowych tłumy. Badani internauci chodzą tam by
spotkać się ze znajomymi – deklaruje tak 49,5 proc. Pilne zakupy jako cel wypraw do galerii
wskazuje zaś 42,4 proc. respondentów. Za to głównie 35-latkowie i starsi szukają w galeriach kontaktu z kulturą (kina, wystawy, teatr) – 26 proc., a rzadziej spotykają się ze znajomymi – 28,1 proc. Są też i tacy, którzy chodzą do galerii by się zainspirować – 40,1 proc. albo chcą być modni i wiedzieć co jest na czasie – 36,5 proc. Przymierzać, a nie kupować lubią młodzi – 27,5 proc. oraz kobiety – 29,2 proc.. Nowe technologie interesują głównie mężczyzn – 28 proc. i osoby wieku powyżej 35 lat – 18,7 proc.. Jest też odsetek tych, którzy chodzą do galerii dla zabicia nudy – przyznaje sie do tego 12,5 proc. 35–latków i starszych. Dla 10 proc. respondentów galeria bywa poczekalnia, zwłaszcza jeśli jest w sąsiedztwie dworca kolejowego.

Badanie realizowano wśród internautów od 14 grudnia 2011 roku do 10 stycznia br. z pomocą specjalnej aplikacji w portalu Facebook, na profilu ATM Grupy SA. Wzięło w nim udział 926 osób. Większość próby stanowiły kobiety 67,3 proc., a mężczyźni to 32,7 proc. Połowa respondentów – 50,7 proc. to osoby w wieku 19-34 lata, 39 proc. to osoby mające 12- 24 lata, a 10,4 proc. badanych ma 35 i więcej lat. Są to mieszkańcy dużych (powyżej 100 tys.), średnich (30-100 tys.) i małych miast (do 30 tys.) – kolejno 29,2 proc., 21,3 proc. i 21,2 proc. Pozostali – 28,5 proc. są mieszkańcami wsi. Respondenci są studentami i uczniami – 34,7 proc., pracownikami średniego szczebla – 19,8 proc. top menedżmentu – 10,5 proc., pracownikami fizycznymi – 11,5 proc., bezrobotnymi – 23,8 proc. Większość badanych zarabia mniej niż 2 tys. zł brutto – 76,6 proc. Od 2 – 3 tys. zł brutto zarabia – 12,4 proc., a 5,5 proc. ma dochód w wysokości 3 – 4 tys. zł brutto. Osoby zarabiające więcej (nawet powyżej 15 tys. ) stanowią 5,5 proc. Respondenci nierzadko mieszkają blisko galerii handlowej – 38,4
proc. ma do najbliższej 0,5-5km. Niektórzy jednak musza do galerii dojechać- 17,6 proc. ma do niej 6-10 km, a 16,2 proc. dojeżdża 11-20 km. Ponad 21 km do galerii musi pokonać 27,9 proc. pytanych.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska