Tesco zmienia koncept sklepów

Spółka Abra, nieproducencka sieć sklepów meblowych, zamierza powiększać liczbę swoich salonów. Dział rozwoju sieci poszukuje zarówno franczyzobiorców jak i lokali w których chce otwierać sklepy własne. – Prowadzimy rozmowy z wynajmującymi oraz poszukujemy nowych lokalizacji przez cały rok, dlatego nasz plan otwarć jest na bieżąco aktualizowany– podkreśliła w rozmowie z Retailnet.pl Anna Korzeniowska, dyrektor Działu Rozwoju Sieci Abra SA. -Rocznie planujemy uruchamiać ok. 10–15 sklepów. Duże nadzieje wiążemy także z naszym programem franczyzowym, który zakłada otwieranie nowych placówek w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców. To pozwoli nam wejść na nowy rynek – mniejszych miast – który dotychczas nie był wystarczająco zagospodarowany przez sieci sklepów

Spółka zakłada systematyczny rozwój sieci zarówno w retail parkach, w pobliżu innych sklepów z wyposażeniem wnętrz i artykułami budowlanymi. Ważne są takie czynniki, jak dobry dojazd, sąsiedztwo innych sklepów z tej samej lub uzupełniającej branży, parking oraz warunki lokalowe. – Obecnie dla sklepów własnych poszukujemy lokalizacji w retail parkach przy centrach handlowych, w pobliżu innych sklepów z branży wyposażenia wnętrz, o powierzchni ok. 700–1000 mkw., w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców – dodaje Korzeniowska.

Abra zarządza obecnie siecią 78 sklepów, z czego 74 to sklepy własne, a 4 franczyzowe.
Sklepy własne otwierane są w dużych miastach, natomiast franczyzowe – w miastach od 20 tys. do ok. 50 tys. mieszkańców.