Wojciech Normand wiceprezes Deichmann-Obuwie Sp. z o.o.

Jak co roku, po Świętach Wielkanocnych gwałtownie spadła liczba klientów odwiedzających polskie centra handlowe. Z najnowszego badania FootFall Index Polska wynika, że w drugim tygodniu kwietnia 2012 było ich o 30 procent mniej niż w tygodniu przedświątecznym. Spadek widoczny jest także w porównaniu z początkiem kwietnia 2011 roku, gdy kupujacych w polskich galeriach handlowych było o ponad 12 procent więcej niż teraz.  Z analizy FootFall Index Polska wynika, że co roku, na  wiosnę zmniejsza sie liczba klientów w centrach handlowych. Ten niski poziom utrzymuje się przez całe lato, by wzrosnąć po wakacjach. Najwyższe wskaźniki odwiedzin polskie centra handlowe odnotowują dopiero pod koniec roku.

Indeks FootFall powstaje na podstawie obserwacji ruchu klientów wewnątrz i na zewnątrz obiektów handlowych. Indeks publikowany jest co tydzień. Badanie pomaga w analizie przyzwyczajeń i preferencji osób odwiedzajacych polskie centra i galerie handlowe. Pozwala też na ocenę wykorzystania parkingu.

FootFall Index Polska sporządza Experian plc, firma z siedzibą w Dublinie, która działa w 38 krajach. Roczne obroty Experian plc to 4,1 mld dolarów (2,9 mld euro). Firma jest notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych (EXPN). Spółka została założona w 1991 roku. Swoje systemy zainstalowała już 850 centrach handlowych w 41 krajach. Polskę obsługuje biuro w Berlinie, odpowiedzialne za Europę Centralną i Wschodnią.