Echo Investment: Mariusz Machnicki dyrektorem Outlet Park Szczecin

Salon Intersport w Galerii Krakowskiej

Salon Intersport w Galerii Krakowskiej

Pierwszym centrum wyprzedażowym w regionie zachodniopomorskim realizowanym przez spółkę Echo Investment pokieruje Mariusz Machnicki. Machnicki należy do grona najbardziej doświadczonych zarządców na rynku centrów handlowych. Od lat specjalizuje się w kierowaniu outletami.

Ostatnio związany był z firmą Fashion House Polska, gdzie pracował jako dyrektor operacyjny ds. handlowych centrum outletowego Fashion House Warsaw. Wcześniej zdobywał doświadczenie w Inter Ikea Centres Polska SA (dyrektor parku handlowego w Jankach) i Donaldsons Polska (dyrektor centrum Ogrody w Elblągu).

– Outlet Park Szczecin ze swoją ofertą stanowi nową jakość, nie tylko na rynku regionalnym. Klienci oprócz możliwości robienia zakupów w 130 markowych sklepach, będą mogli skorzystać również z oferty 7-salowego kina Helios, supermarketu Piotr i Paweł i sklepu Smyk Mega Store – mówi Mariusz Machnicki, dyrektor Outlet Park Szczecin.

Zdaniem Machnickiego, rosnącą popularność centrów outletowych w Polsce potwierdzają specjalistyczne analizy. – Najważniejszy jest wskaźnik konwersji, czyli liczba osób dokonujących zakupów w stosunku do liczby osób tylko odwiedzających dane miejsce. Dla centrów outletowych średni wskaźnik konwersji wynosi około 80-95 proc. Oznacza to, że na 10 osób odwiedzających outlet, aż 8 dokona zakupu. W regularnych centrach handlowych wskaźnik ten jest dużo niższy i kształtuje się na poziomie 35-55 proc. – dodaje dyrektor Outlet Park Szczecin.

Outlet Park Szczecin powstaje w rejonie Prawobrzeże, w miejscu funkcjonującego centrum handlowego przy ul. Struga, którego właścicielem jest Echo Investment. Kredytowanie inwestycji zapewnia umowa z bankiem PKO BP.

Komercjalizacja obiektu zmierza ku końcowi, wynajęte jest już blisko 90 proc. powierzchni. Trwają rozmowy dotyczące ostatnich wolnych lokali. W obiekcie znajdą się sklepy m.in. takich marek jak: Nike, Puma, Reebok, Adidas, Reserved, Bytom, Kari, Lee Wrangler, Wittchen, Kazar, Vero Moda, Jack Jones, Via Roma, Cross Jeans, Atlantic, Lavard, Ecco, Big Star, 4F, Ochnik, Mc Arthur, Hot Oil, Wójcik, Lancerto, Gabor, Puere, Milano Shoes, VIP Collection, Willsoor, Lee Cooper, Cropp, House, Coccodrillo. Komercjalizacja prowadzona jest we współpracy z CBRE.

Realizacja Outlet Park Szczecin odbywa się w dwóch etapach. Prace budowlane rozpoczęły się w czerwcu 2011 roku. Generalnym wykonawcą jest firma Polimex-Mostostal SA. Pierwsza, trwająca już faza, zakłada powstanie galerii handlowej, w której znajdzie się 70 lokali handlowych, 7-salowe kino Helios, supermarket Piotr i Paweł i Smyk Mega Store. Jej zakończenie zaplanowano na III kwartał 2012 roku. Najwcześniej rok po zakończeniu pierwszego etapu, rozpoczną się prace związane z drugą fazą, w której powstanie około 60 sklepów.

Powierzchnia wynajmowalna Outlet Park Szczecin to 24 tys. mkw., powierzchnia całkowita to 30,2 tys. mkw. Klienci będą mieli do dyspozycji 1 400 miejsc parkingowych. Projekt wykonawczy elewacji obiektu powstał w biurze Open Architekci, projekt wykonawczy wnętrz wykonała firma S.M.Art, projekt wykonawczy obiektu wykonała i koordynowała szczecińska pracownia Studio A4.

 

Reklama

Galeria Jurajska