Michał Grom, dyrektor ds. e-commerce EM&F, prezes E-commerce Services

Sieć delikatesów Alma 16 maja 2012 roku uruchomi 34. sklep w Polsce. Tym razem delikatesy zostaną otwarte w Galerii Szperk w Gdyni. Sklep o powierzchni 1,5 tys. mkw. będzie zlokalizowany na parterze centrum handlowego. Kolejne otwarcie sklepu sieci zaplanowane w Krakowie.

Alma to sieć delikatesów i supermarketów należących do krakowskiej firmy Alma Market SA. Sklepy sieci znajdują się w Krakowie, Warszawie, Nowym Targu, Tarnowie, Piasecznie, Pruszkowie, Poznaniu, Wrocławiu, Rybniku, Gdyni, Katowicach, Bydgoszczy, Sopocie, Łodzi, Zielonej Górze, Opolu, Rzeszowie, Lubinie, Lublinie, Częstochowie i Szczecinie. Historia delikatesów Alma rozpoczęła się w Krakowie, w 1995 roku, gdy powstał pierwszy sklep tej sieci. Marka posiada zarówno lokale własne, jak i wynajmuje powierzchnie w centrach i galeriach handlowych.

Na koniec 2011 roku Alma Market SA posiadała 33 stacjonarne obiekty handlowe . W 2012 roku Alma Market zamierza uruchomić cztery nowe obiekty handlowe: w Gdyni, Krakowie, Warszawie i na terenie aglomeracji warszawskiej. Firma przeznaczy na ten cel maksymalnie 15 mln zł. Poza inwestycjami związanymi z rozwojem sieci handlowej planuje się również inwestycje odtworzeniowe i modernizacyjne, których wartość nie powinna przekroczyć 2 mln zł. Sieć posiada również sklep internetowy Alma, który funkcjonuje w 13 polskich miastach.