Gino Rossi: sieć sklepów Simple raczej nie zostanie sprzedana

Wnętrze salonu Geox w centrum handlowym

Wnętrze salonu Geox w centrum handlowym

Gino Rossi musi spłacić część z 45 mln zł zadłużenia wobec banków. By pozyskać na to środki spółka zamierza przeprowadzić emisję nowych akcji. Obawiając się czy znajdą się inwestorzy którzy zechcą kupić papiery spółki, zarząd firmy zapowiedział na początku 2012 roku, że rozważa sprzedaż marki i sieci sklepów Simple. W ocenie analityków należąca do Gino Rossi spółka Simple Creative Products jest najbardziej wartościowym z aktywów firmy.

Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi zapowiedział w wywiadzie dla gazety Parkiet, że obecnie takie rozwiązanie nie jest już raczej brane pod uwagę. Jak podkreśla, najważniejsi z udziałowców spółki zadeklarowali, że kupią nowe akcje. To zaś oznaczałoby, ze firma zdobędzie środki potrzebne na obsługę kredytów.

W 2012 roku poprawiły się też wyniki finansowe spółki. W I kwartale jej obroty wzrosły o prawie 13 proc. porównując z tym samym okresem w 2011 roku. W efekcie zamiast strat spółka odnotowała  niewielki zysk.

Należąca do Gino Rossi SA sieć sklepów obuwniczych Gino Rossi liczy ponad 70 salonów w Polsce i za granicą, o łącznej powierzchni ponad 6,6 tys. mkw. Sieć sklepów z damska odzieżą Simple to blisko 50 placówek, o łącznej powierzchni przekraczającej 4,3 tys. mkw. Średnia powierzchnia otwieranych sklepów Gino Rossi i Simple wynosi 100 mkw.
 

Reklama

Galeria Jurajska