Metro Group: hipermarkety kompaktowe mają zwiększyć obroty nawet o 15 proc.

Logo Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych

Logo Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych

Firma Metro Group, do której należy sieć hipermarketów Real postanowiła wprowadzić do Polski zupełnie nowy format marketów. Hipermarkety kompaktowe mają pojawić się w miastach średniej wielkości, gdzie nie opłaca się prowadzić dużego hipermarketu o powierzchni 8 tys. mkw. i więcej. Firma zaplanowała otwarcie 25 tego typu placówek. Pierwszy kompaktowy market ma zostać otwarty w 2013 roku.

Jak poinformowało redakcję Retailnet.pl biuro prasowe sieci Real, nowy koncept będzie przewidywał otwarcia marketów zajmujących powierzchnię 4-5 tys. mkw. Jeśli kompaktowe markety spełnią swoją funkcję, po 2013 roku sieć będzie miała możliwość otwarcia 5 nowych placówek tego typu w ciągu roku.  Zdaniem pracowników biura prasowego uruchomienie nowych punktów sprzedaży w 2013 roku pozwoli na zwiększenie obrotów sieci w Polsce o 10-15 proc.

Zarząd spółki Metro Group, właściciel centrów zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, hipermarketów Real i marketów elektronicznych Media Markt oraz Saturn, poinformował niedawno o niepewnej przyszłości sieci Real. Powodem tego był fakt, że spółka nie osiągnęła zakładanego wzrostu sprzedaży w Realu o 2-3 proc w 2011 roku.

W mediach pojawiła się informacja, że francuska Grupa Auchan jest zainteresowana zakupem hipermarketów Real w Europie Środkowo-Wschodniej m.in. w Polsce, Rosji Rumunii, Turcji i Ukrainie. Ponadto zakupem hipermarketów Real w Europie są zainteresowane także sieci Walmart i Carrefour.

Sieć hipermarketów Real należy do Metro Group – drugiego co do wielkości w Europie i trzeciego na świecie, koncernu handlowego zatrudniającego 250 tys. pracowników. W Polsce koncern reprezentowany jest przez sieci: Real, Makro Cash & Carry, Media Markt i Saturn. Sieć hipermarketów Real powstała w Niemczech w 1992 r. Real posiada łącznie 427 obiektów. W Niemczech Real posiada 342 placówki i jest największą siecią handlu detalicznego. W Polsce marka obecna jest od 1997 r. i od tego czasu powstały 54 hipermarkety. W Turcji Real posiada 11 marketów, w Rosji – 10, a w Rumunii 14.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016