FootFall Index Polska w maju 2012

Długi weekend, gdy na początku maja większość Polaków korzystała z dziewięciu dni wolnych od pracy spowodował wyraźny spadek liczby klientów odwiedzających centra handlowe w naszym kraju. Miesięczny FootFall Index Polska w maju 2012 roku spadł w porównaniu z kwietniem o ponad 12 procent. Spadek liczony rok do roku był mniejszy i sięgał  7 proc.

Wyraźna poprawa nastąpiła natomiast w czerwcu. Wprawdzie w drugim tygodniu miesiąca klientów w polskich centrach handlowych było o ponad 6 proc. mniej niż tydzień wcześniej, ale w porównaniu z poprzednim rokiem wzrost przekroczył 12 proc.

Z badań FootFall Index Polska wynika, ze w miesiącach letnich liczba klientów odwiedzających polskie centra handlowe znacząco spada. Dopiero po wakacjach poziom odwiedzin zaczynał rosnąc, szczyt osiągając przed świętami Bożego Narodzenia.

Experian plc z siedzibą w Dublinie monitoruje ruch klientów w centrach handlowych. Swoje systemy zainstalowała już w 850 obiektach, w 41 krajach. Jej badania pomagają w analizie ich przyzwyczajeń i preferencji. Dostarczają też informacji dotyczących wykorzystania parkingu.
Experian plc powstała w 1991 roku. Polskę obsługuje biuro w Berlinie, odpowiedzialne za Europę Centralną i Wschodnią.