W Polsce wysokość opłaty Interchange była najwyższa w Europie

Z badań Online Shopping Customer Experience Study zleconych przez comScore i UPS wynika, że konsumenci są gotowi dokonywać ponownych zakupów i polecać internetowych sprzedawców, którzy przyjmują tzw. zwroty. 63 proc. badanych sprawdza czy istnieje możliwość zwrócenia towaru przed dokonaniem zakupu online. Im wyższy jest poziom satysfakcji klienta, tym większe prawdopodobieństwo, że wróci do sprzedawcy, u którego dokonał zakupu.

Zebrane w wyniku badania dane sugerują, że sprzedawcy mają wiele możliwości wywołania pozytywnych wrażeń u nabywcy. Jedną z ważniejszych dla konsumentów kwestii jest polityka przyjmowania zwracanych towarów.

 -Klienci chcą obniżyć ryzyko zakupów online, dlatego ważna jest dla nich możliwości zwracania towarów – komentuje wyniki badań Janusz Siemienowicz z darmowej platformy aukcyjno-ogłoszeniowej Arena.pl.

-W interesie sprzedawców jest zapewnienie tego klientom, ale jednocześnie sprzedawcy powinni dbać o własne bezpieczeństwo ograniczając koszty wystawiania ofert i prowizji za sprzedaż. W Polsce, osoby handlujące na aukcjach internetowych mają wiele narzędzi ułatwiających im przyjmowanie przedmiotów, które nabywcy chcieliby zwrócić. Platforma Allegro umożliwia zgłoszenie niesfinalizowanej transakcji i prośby o zwrot prowizji. Zespół platformy Aukcjusza każdorazowo rozpatruje zaś, czy sprzedawcy należy się zwrot prowizji na podstawie dokonanego za pośrednictwem formularza zgłoszenia, a użytkownicy platformy Arena.pl w ogóle nie płacą za wystawianie ofert ani prowizji za sprzedaż. 

Z badań Online Shopping Customer Experience Study, przeprowadzonych na grupie 3100 osób kupujących online, wynika ponadto, że dla nabywców ważna jest również szybkość otrzymywania zamówionego towaru. Klienci chcą mieć możliwość wyboru ceny i formy przesyłki, a 46 proc. badanych nabywców deklaruje, że terminowi sprzedawcy są godni polecenia. Co trzeci nabywca mógłby wydać na zakup więcej pod warunkiem szybszego otrzymania zakupionego przedmiotu, a niemal co drugi respondent przyznaje, że nie byłby skłonny czekać na zakupiony przedmiot dłużej niż 5 dni.