Whitbread: wzrost sprzedaży kawiarni Costa Coffee

Kawiarnia Costa Coffe

Kawiarnia Costa Coffe

Grupa Whitbread podała w komunikacie, że odnotowała prawie 14 proc. wzrost sprzedaży w okresie od stycznia do końca maja 2012 roku. Znaczący wpływ na osiągnięcie dobrych wyników miała sieć kawiarni Costa Coffee, która w tym okresie zwiększyła sprzedaż o 8,4 proc.

Costa Coffee to największa sieć kawiarni w Wielkiej Brytanii. Podsiada prawie 1400 lokali oraz 800 placówek na 25 rynkach zagranicznych. W Polsce do Costa Cofee należy sieć kawiarni Coffeeheaven.

Grupa Whitbread w I kwartale 2012 roku uruchomiła 35 lokali w Wielkiej Brytanii oraz w Chinach, gdzie obecnie posiada 186 punktów. Spółka przewiduje otwarcie 350 nowych kawiarni w 2012 roku.

W Polsce koncept Costa Coffee rozwija spółka CHI Polska, która również posiada markę Coffeeheaven. Ilość placówek otwieranych zarówno pod marką coffeeheaven, jaki Costa Coffee systematycznie rośnie. Do końca roku CHI Polska planuje zwiększenie ilości kawiarni o ok. 20-30. Po przejęciu w maju 2012 roku przez CHI Polska SA, kawiarni Costa Coffee, których operatorem była firma eCoffee, spółka obecnie ma pod swoimi skrzydłami ponad 100 kawiarni pod marką coffeeheaven i Costa Coffee.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016