Salon Swarovski w centrum handlowym

W ciągu najbliższych dwóch lat firma Swarovski Poland sp. z o.o. planuje otworzyć kolejne salony z ekskluzywną biżuterią. Jeszcze w 2012 roku firma otworzy punkt sprzedaży w Rzeszowie. Następne salony będą działać w: Gdyni, Wrocławiu, Poznaniu, Zakopanem, Bydgoszczy, Toruniu, Szczecinie i Lublinie. Sklepy w większości zlokalizowane będą w największych centrach handlowych.

Obecnie firma posiada 18 butików w Polsce. Cztery z nich zostały otwarte w ubiegłym roku w  CH Arkadia w Warszawie, CH Promenada w Warszawie, Galerii Echo w Kielcach i Galerii Malta w Poznaniu. Sklepy Swarovski w większości znajdują się są w największych centrach handlowych, wyjątkiem jest butik w Krakowie przy ul. Floriańskiej oraz w przyszłości Zakopane, również planowane jako street location.

Średnia powierzchnia butików waha się w granicach 40-60mkw, wszystkie nowe sklepy powstają według nowego konceptu aranżacji, który sukcesywnie wprowadzany będzie w wszystkich sklepach marki. Swarovski w tych działaniach połączył siły ze słynnym projektantem Tokujinem Yoshioką. Nowa koncepcja skupia się wokół motywu zwanego Crystal Forest, podkreślając nieskończone możliwości kryształu oraz związki firmy z naturą.

Swarovski Poland sp. z o.o. posiada obecnie 5 własnych sklepów, natomiast pozostałe 13 to butiki partnerskie. Nowe lokalizacje powstaną zarówno na zasadach Partenr Boutique jak i w formie kolejnych własnych sklepów.

Firma Swarovski to największy producent wyrobów ze szlifowanego kryształu na świecie, co sezon przygotowuje kolekcje biżuterii, zegarków i akcesoriów, a także elementów dekoracji wnętrz. Firma posiada prawie 1900 salonów sprzedaży na całym świecie, które ofertują kryształowe kolekcje.
Za ekspansję sieci w Polsce odpowiada Ewa Sereczynska (Managing Director CGB Poland ) oraz Andrzej Kurzawa (Retail and Account Manager).

Daniel Swarovski, czeski wynalazca, osiadł w wiosce Wattens, w austriackim Tyrolu w 1895 roku. Zabrał ze sobą maszynę do szlifowania i polerowania kryształowych kamieni jubilerskich własnego projektu. Tak wyglądały początki kariery Swarovskiego, światowego lidera w produkcji szlifowanego kryształu. Zrewolucjonizował on świat mody i zajął się produkcją kryształu dla branży mody i jubilerstwa, a od niedawna również do oświetlenia, architektury oraz wyposażenia i dekoracji wnętrz. Obecnie firma jest kierowana przez czwarte i piąte pokolenie spadkobierców założyciela i swoim zasięgiem ogarnia cały świat, zatrudniając 23 tys. pracowników, prowadząc działalność w ponad 120 krajach i generując obrót w wysokości 2,06 mld euro w 2010 roku.

Działalność firmy Swarovski obejmuje dwa główne obszary, z których jeden związany jest z produkcją i sprzedażą kryształowych komponentów, drugi natomiast – z tworzeniem gotowych produktów. Elementy firmy Swarovski stały się nieodzownym składnikiem międzynarodowego wzornictwa. Od 1965 roku firma dostarcza również precyzyjnie szlifowane, naturalne i syntetyczne kamienie dla branży jubilerskiej i zdobniczej. Swarovski Crystal Society liczy niemal 325 000 członków na całym świecie, entuzjastycznych kolekcjonerów słynnych kryształowych figurek.