Tesco Extra

Grupa Tesco w pierwszym półroczu 2012 roku osiagnęła wzrost sprzedaży o prawie 1,5 proc. do 36 mld funtów. Według raportu sprzedaż w Polsce w pierwszym półroczu 2012 wzrosła o 2,2 proc. Tesco ma w naszym kraju ponad 400 sklepów.

W Wielkiej Brytanii grupa Tesco realizuje program Buliding a Better Tesco. Firma odnotowała dzięki niemu wzrost sprzedaży like-for-like w drugim kwartale 2012 roku. Sieć rozwija koncept Express – w pierwszym półroczu 2012 roku otwarto 60 nowych sklepów Tesco Express. W sumie firma posiada na całym świecie blisko 5 tys. sklepów

– Inwestujemy w budowanie lepszego Tesco w Wielkiej Brytanii. Będziemy kontynuować wzmacnianie naszej konkurencyjności przez wprowadzanie dalszych ulepszeń w dokonywaniu zakupów przez klientów – informuje Philip Clarke, chief executive Tesco. – Zainwestowaliśmy i rozwijamy sprzedaż on-line.

 W Polsce na początku 2012 roku Tesco miało 424 sklepy, z czego 79 z nich to duże hipermarkety działające w centrach handlowych (pow. sprzedaży 3 tys. mkw. do 12 tys. mkw.), 64 to hipermarkety kompaktowe (2 tys. mkw.). Przedstawiciele firmy zapowiadali, że w ciągu 2012 roku zostanie otwartych ok. 50 nowych sklepów.

Tesco prowadzi sprzedaż internetową dla mieszkańców m.in. Warszawy, Łodzi czy Poznania. Do końca 2012 roku zakupy będzie można robić w kolejnych 6 – 8 miastach.