Mark Parker, prezes Nike Inc.

Firma Nike, ogłosiła , że osiągnęła ostateczne porozumienie w sprawie sprzedaży swojej marki Umbro stowarzyszonej grupie Iconix Brand Group, za 225 mln USD. Transakcja ma zostać sfinalizowana pod koniec 2012 roku.

O zamiarze zbycia marek Umbro i Cole Haan, firma Nike poinformowała już w maju 2012 roku. Powodem, jak poinformowali przedstawiciele firmy, była chęć skupienia się na rozwoju innych brandów takich jak Jordan, Converse oraz Hurley.

– Każda decyzja o zbyciu działalności jest trudna, ale to działanie pozwoli nam skupić się na możliwościach wzrostu naszej firmy reprezentujących największy potencjał – powiedział prezes i dyrektor generalny Nike, Inc., Mark Parker.

– Umbro jest prawdziwą, wiarygodną marką piłkarską posiadającą lojalną bazę klientów na całym świecie. Cieszymy się, że możemy dodać ją do naszego portfolio kultowych marek – powiedział Neil Cole, dyrektor generalny grupy Iconix Brand Group.

Umbro to marka z ponad 30 licencjobiorcami w ponad 100 krajach. W Polsce produkty marki można nabyć m.in. w salonach sieci Sizeer.

Firma Nike, Inc., z siedzibą w w stanie Oregon, to projektant, sprzedawca i dystrybutor obuwia, odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych przeznaczonych do uprawiania różnego rodzaju sportów i aktywności mających na celu dbanie o kondycję. Kontrolowane przez firmę Nike marki to m.in.: Cole Haan oraz Hurley International LLC i Converse Inc.