New Yorker: plany rozwoju sieci sprzedaży

Salon New Yorker

Salon New Yorker

30 listopada 2012, New Yorker otworzy dwa nowe sklepy. Salon w ciechanowskim Marcredo Center zajmie 650 mkw., a w bełchatowskiej Galerii Olimpia 700 mkw.

New Yorker to popularna marka odzieżowa skierowana do młodych i dynamicznych ludzi. W Galerii Olimpia wraz z otwarciem zostanie zaprezentowana najnowsza kolekcja (Amisu, Fishbone Sister, Smog, Fishbone, Censored). Marki własne w sklepach New Yorker to: Fishbone oraz Fishbone Sister (odzież sportowa oraz streetwear); Amisu (najnowsze trendy w modzie kobiecej); Smog (najnowsze trendy w modzie męskiej) oraz Censored (bielizna oraz kostiumy kąpielowe).

New Yorker jest obecny na polskim rynku od 1998 roku. Pierwszy sklep marki został otwarty w Poznaniu (powierzchnia handlowa 1, 4 tys. mkw.). Obecnie New Yorker posiada 916 sklepów w 32 krajach, w tym 81 w Polsce, włączając w to najnowsze sklepy w Ciechanowie oraz Bełchatowie oraz 5 sklepów w Warszawie. Ostatnio uruchomionym sklep w Polsce jest salon o powierzchni ponad 1 tys. mkw. w City Center Rzeszów. Strategią firmy jest, jak podkreślają przedstawiciele sieci, stałe zwiększanie liczby sklepów w nowych lokalizacjach.

Otwieranie nowych sklepów sieci New Yorker poprzedza szczegółowa analiza warunków lokalnych oraz dokładne badanie potencjału. Spółka szczególną uwagę poświęca czynnikom demograficznym, sile nabywczej oraz infrastrukturze w danym mieście. Głównym celem, jak informuje firma, jest pozyskiwanie najlepszych lokalizacji: często odwiedzane deptaki i śródmieścia lub centra handlowe, dysponujące dużymi powierzchniami sprzedaży oraz atrakcyjnym tenant mix.

Międzynarodową ekspansję spółka rozpoczęła w roku 1994. Pierwszym obcym rynkiem była Austria. Głównym elementem strategii firmy New Yorker jest wkraczanie na kolejne rynki zbytu i ekspansja. Spółka poszukuje nowych rynków zbytu – zarówno w Europie jak i poza nią. Skupia się także na regularnej optymalizacji istniejących powierzchni sprzedaży, polegającej np. na zastępowaniu małych sklepów dużymi. Od 2005 roku rozwija sieć także za pomocą franczyzy. Obecnie współpraca franczyzowa dotyczy przede wszystkim rynku w Rosji i na Bliskim Wschodzie, natomiast w przyszłości ta koncepcja ma być poszerzana i stosowana również na innych nowych rynkach także spoza Europy.

W listopadzie i grudniu tego roku spółka planuje otwarcie łącznie ze sklepami w Polsce 11 nowych salonów ( 2 w Polsce, 2 w Szwecji oraz po jednym w Francji, Norwegii, Chorwacji, w Czechach, Serbii, Rosji oraz Hiszpanii). W Polsce za rozwój sieci odpowiada New Yorker Polska sp. z o.o. należąca do New Yorker Retail International.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016