Euromark: wniosek o upadłość właściciela sklepów Planet Outdoor

Sklep Planet Outdoor w CH Wola Park

Sklep Planet Outdoor w CH Wola Park

Spółka Euromark Polska poniosła w ostatnim roku rekordowe straty, a banki wypowiedziały jej umowy kredytowe. W ocenie zarządu maleją szanse na wypracowanie porozumienia między firmą, a bankami. Dlatego 28 listopada 2012 roku podjęto decyzję o złożeniu wniosku o upadłość spółki z możliwością układu.

Przypomnijmy, Euromark stracił kilka tygodni temu kredyty udzielone przez Millenium, BNP Paribas i BRE Bank. Ponadto spółka w roku obrotowym 2011/2012 (zakończonym w sierpniu) odnotowała 45,5 mln zł straty. Przychody ze sprzedaży w tym okresie spadły o 40 proc. do 92,5 mln zł. Natomiast wartość kapitałów własnych spadła z prawie 54 mln zł do 7,9 mln zł. Zobowiązania krótko- i długoterminowe wyniosły łącznie ponad 60 mln zł.

Timothy Mark Roberts obecny prezesa spółki  twierdzi, że przyczyną kłopotów firmy są działania podejmowane przez poprzedni zarząd. Jak podkreśla- nie zareagowano wtedy na zmniejszającą się sprzedaż anulując  zamówienia lub  przyspieszając  produkcję już opłaconych towarów. Ponadto, umowy kredytowe zawarte z trzema bankami finansującymi działalność spółki, zostały nieprawidłowo skonstruowane co doprowadziło do problemów z kredytodawcami.

W okresie sprawozdawczym spółka otworzyła dwa nowe sklepy Planet Outdoor zlokalizowane w galerii handlowej Echo Kielce oraz centrum outletowym Futura Park w Modlniczce. Ogólna liczba sklepów detalicznych na wynosi 23 plus 4 sklepy w spółce zależnej Espina-Sport.

Ponadto spółka otworzyła wspólnie z nowymi kontrahentami 15 sklepów agencyjnych oraz zamknęła 20 sklepów, zamykając okres obrachunkowy z 73 sklepami agencyjnymi czyli o 10 punktów sprzedaży detalicznej mniej w porównaniu do roku 2010/2011.

Euromark Polska SA jest właścicielem marki Alpinus, Campus oraz sieci sklepów Planet Outdoor. Spółka powstała w 1993 roku jako jednoosobowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Początkowo, podstawowym przedmiotem działalności była sprzedaż namiotów, śpiworów, plecaków i akcesoriów campingowych, dwa lata później spółka uzupełniła swój asortyment o odzież i obuwie. Spółka zaczęła dynamicznie rozwijać się od roku 1997, kiedy na rynek polski wprowadzono markę Campus.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016