Tesco: spadek sprzedaży w Polsce

Tesco Extra

Tesco Extra

Sprzedaż należących do Tesco plc sklepów w Polsce,  od września do listopada 2012  spadła o 6,6 proc. Gorsze wyniki sprzedaży Tesco odnotowało w całej Europie Środkowej. Spółka tłumaczy  że Polska, Słowacja  oraz  Czechy zostały  dotknięte spowolnieniem gospodarczym i wzrostem  bezrobocia. Jednoczenie spadł tu optymizm i wydatki konsumentów.

Jedynie sprzedaż odzieży, głównie marki F&F  w Europie Centralnej wzrosła- czytamy w komunikacie Tesco.

– Widzieliśmy dalsze osłabienie wydatków konsumpcyjnych w Europie Środkowej, jednak zostało to  częściowo zrównoważone przez lepszą sprzedaż w Azji- podkreśla Philip Clarke – Chief Executive Tesco plc.

W Azji sprzedaż Tesco, ogółem wzrosła o blisko 7 procent. W Europie Środkowe,  jedynie na Węgrzech Tesco odnotowano nieznaczny wzrost. O ok. 2 procent wzrosła też sprzedaż Tesco na najważniejszym dla spółki rynku,  w Wielkiej Brytanii.

W Polsce Tesco ma ponad  450 sklepów, z czego ok. 80 to duże hipermarkety w centrach handlowych  o powierzchni sprzedaży od 3  do 12 tys. mkw.

Brytyjska Grupa Tesco posiada na świecie ponad 4,8 tys. sklepów. Tesco prowadzi działalność w 14 krajach i zatrudnia blisko pół miliona  osób.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016