Kino Helios

Już w pierwszej połowie 2013 roku Helios może stać się największą siecią kinową w kraju- twierdza właściciele sieci. Do końca 2012 roku Helios otworzy łącznie siedem nowych kin, w tym cztery w ciągu dwóch miesięcy. W ten sposób  zrówna się ilością placówek z dotychczasowym liderem, Cinema City, osiągając liczbę 31 obiektów. W pierwszej połowie 2013 roku, wraz z otwarciem multipleksu w Nowym Sączu, może stać się największą siecią kin w Polsce- podkreślono w komunikacie.

Jak podkreśla Tomasz Jagiełło prezes zarządu Helios- w 2012 r. spółka zakończyła proces cyfryzacji swoich obiektów.

-Dzięki temu spółka posiada w 100 proc. scyfryzowaną sieć kin. Do końca 2013 roku ma powstać pięć nowych kin: w Nowym Sączu, Gdyni, Kaliszu, Białymstoku i Siedlcach. W planach mamy już także dwa obiekty, które pojawią się na rynku w 2014 roku- deklaruje Tomasz Jagiełło.

Helios swój rozwój od lat opiera głównie na inwestycjach w kilkusalowe multipleksy w miastach małej i średniej wielkości. W tym segmencie rynku spółka jest liderem od kilku lat. W 14 spośród 27 miast, w których Helios ma swoje obiekty, sieć jest jedynym działającym operatorem sieci kin wielosalowych. Spółka podkreśla, że wejście na coraz mniejsze rynki to naturalna droga rozwoju dla operatorów kinowych.

Ekspansji sieci sprzyja sytuacja na rynku centrów handlowych w Polsce. Według analityków firmy doradczej Jones Lang LaSalle, w 2012 roku ok. 70 proc. powierzchni handlowej oddanej do użytku w Polsce przypadnie na ośrodki liczące poniżej 200 tys. mieszkańców. Przykładowo, w III kwartale 2012 r. rynek centrów handlowych powiększył się o ponad 31 tys. mkw. powierzchni GLA w dwóch centrach zlokalizowanych w Kluczborku i Kędzierzynie Koźlu.

Patrycja Dzikowska, Associate Director w dziale badań i doradztwa Jones Lang LaSalle, wyjaśnia, że deweloperzy realizujący strategię rozwoju na polskim rynku na początku kierowali się przede wszystkim wielkością miasta.

-Nowoczesne centra handlowe pojawiały się zatem najpierw w aglomeracjach, a następnie – stopniowo – w coraz mniejszych jednostkach. Przykładowo, w tym roku znacznie wzbogaciła się oferta handlowa w mniejszych miastach. Mniej zmian na rynku odnotowaliśmy w aglomeracjach- mówi Patrycja Dzikowska.

Coraz większa liczba nowoczesnych obiektów handlowych w mniejszych i średnich miastach to dobra wiadomość dla najemców kinowych. Sieci mają większe możliwości wyboru prestiżowych i popularnych lokalizacji dla swoich nowych kin, co stanowi, oprócz wnikliwej analizy lokalnego rynku, kluczowy czynnik powodzenia projektu. Systematyczny rozwój rynku kin wielosalowych to efekt dobrych wyników, jakie od kilku lat odnotowują sieci takie, jak Helios, Cinema City czy Multikino.

– Rynek kinowy w Polsce ma stabilne fundamenty, a my chcemy zająć na nim pozycję lidera- deklaruje Tomasz Jagiełło.

– W III kwartale 2012 roku kina Heliosa odnotowały 12,5 proc. wzrost frekwencji w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku. W tym okresie również przychody spółki były o ponad 12 proc. wyższe, niż w III kwartale 2011 roku. Przyczynia się do tego w dużym stopniu stale rosnąca liczba kin, które zakończyły już proces cyfryzacji oraz plany powstawania nowych obiektów, głównie w bardzo obiecującym segmencie średnich miast.

Dobre wyniki w III kwartale i atrakcyjne premiery filmowe w IV kwartale 2012 r. to dobre wieści dla rynku kinowego zaniepokojonego spadkami odnotowanymi w II kwartale 2012 r., związanymi głównie z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej EURO 2012- komentują przedstawiciele Helios SA.