Sklep Avans

Zarząd spółki AmRest Holdings SE poinformował o zakupie 51 proc. udziałów w Blue Horizon Hospitality Group PTE – właściciela marek restauracyjnych segmentu casual-dining- Blue Frog i Kabb. Wartość transakcji wynosi ok. 20 mln USD. Umowa zostanie podpisana do 31 grudnia 2012.

– Blue Horizon ma spory potencjał wzrostu na rynku chińskim. Dodatkowo dzięki pozyskaniu doświadczonego zespołu zarządzającego możliwe będzie przyśpieszenie ekspansji marki La Tagliatella – czytamy w komunikacie.

Zarząd spółki AmRest spodziewa się, że przejęcie spółki pozytywnie wpłynie na marże generowane przez firmę i przyczyni się do zwiększenia wartości dodanej dla jej akcjonariuszy. Oczekiwane znormalizowane przychody ze sprzedaży i zysk na poziomie EBITDA spółki w roku 2012 wyniosą odpowiednio USD 33,4 mln i USD 4,6 mln.

Przejęcie, w opinii zarządu AmRest, pozwoli na dynamiczny wzrost ilości budowanych przez AmRest w Chinach restauracji. Na 2013 rok zaplanowano otwarcie 7 nowych placówek.

Obecnie Blue Horizon zarządza 11 restauracjami w tym 10 sieci Blue Frog i 1 Kabb. Lokale znajdują się w Szanghaju, Pekinie i Nanjing.

Przypomnijmy, spółka AmRest po dziewięciu miesiącach 2012 roku odnotowała prawie 43 mln zł zysku netto wobec 41 mln zł w roku 2011. Zysk operacyjny w tym okresie przekroczył 93 mln zł. W III kwartale 2012 roku AmRest miał 24 mln zł zysku netto, o 2 miliony więcej niż rok wcześniej.

AmRest zarządza obecnie pięcioma markami restauracyjnymi w dziewięciu krajach Europy. Obecnie firma prowadzi ponad 720 restauracji pod szyldami KFC, Burger King, Starbucks, La Tagliatella i Pizza Hut. W planach spółki jest rozwój głównie sieci KFC, Burger King i Starbucks.