LPP: firma przygotowuje się do kolejnych otwarć w 2013

Kampania Reserved

Kampania Reserved

Firma LPP SA 18 grudnia 2012 roku podpisała z BNP Paribas Bank Polska aneks do umowy wielocelowej linii kredytowej. Limit kredytowy został podwyższony do 180 mln złotych. Okres wykorzystania został przedłużony do 16 grudnia 2013 roku.

– Współpracujemy z kilkoma bankami. W tym roku kilkakrotnie informowaliśmy o podwyższaniu limitów linii kredytowych w poszczególnych bankach. Nasza firma bardzo szybko się rozwija, więc podobnie jak w poprzednich przypadkach pozyskane limity zostaną wykorzystane na bieżące działania, związane między innymi z otwarciem kolejnych sklepów, akredytywami importowymi czy gwarancjami zapłaty czynszów najmu – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP SA.

We wcześniejszej rozmowie z portalem Retailnet.pl Dariusz Pachla zapowiedział, że prognozowany wzrost powierzchni sprzedaży sklepów spółki w 2013 roku sięgnie 144 tys. mkw. Będzie ona o 33 proc. większa niż w 2012 roku. Firma otworzy najwięcej sklepów swojej sztandarowej marki – Reserved. Wartość nakładów na rozwój sieci sklepów ma wynieść około 300 mln złotych.

Powierzchnia salonów marki Reserved szacunkowo zwiększy się na koniec 2013 roku o 68 tys. mkw. i wyniesie łącznie 323 tys. mkw. O 32 tys. mkw. wzrośnie powierzchnia sklepów w Rosji i na Ukrainie. W Polsce o 27 tys. mkw., a o 9 tys. mkw. w pozostałych krajach Unii Europejskiej.

Powierzchnia sklepów Mohito z 40 tys. mkw. za rok ma się zwiększyć do 65 tys. mkw. W Polsce przyrost powierzchni tej sieci wyniesie 12 tys. mkw., w Rosji i na Ukrainie 10 tys. mkw. a w innych krajach Unii Europejsiej 3 tys. mkw.

Powierzchnia salonów sieci Cropp zwiększy się o 19 tys. mkw. sięgając 91 tys. mkw. Ekspansja marki planowana jest w Polsce, w Rosji i na Ukrainie (oba państwa liczone jako jeden rynek) i wyniesie odpowiednio po 8 tys. mkw. W innych krajach UE po roku powierzchnia ma być większa o 2 tys. mkw.

Powierzchnia salonów marki House zwiększy się na koniec 2013 roku o 16 tys. mkw. i wyniesie łącznie 80 tys. mkw. Największy przyrost planowany jest w Rosji i na Ukrainie, gdzie powierzchnia salonów zwiększy się łącznie o 8 tys. mkw. W Polsce powierzchnia salonów przez rok wzrośnie o 7 tys. mkw. a w innych krajach UE o 1 tys. mkw.

LPP planuje także w 2013 roku debiut swojej nowej marki Sinsay. Do końca grudnia 2013 roku w Polsce zostaną otwarte salony tej marki o łącznej powierzchni 13 tys. mkw.

O 3 tys. mkw. zwiększy się też powierzchnia sprzedaży w salonach outletowych LPP. Z 6 tys. mkw. na koniec 2012 roku, powierzchnia sklepów wyprzedażowych wzrośnie do 9 tys. mkw. na koniec grudnia 2013 roku.

Na dzień 30 września 2012 roku sieć detaliczna LPP liczyła 1005 sklepów: 330 salonów Reserved, 282 Cropp, 242 House oraz 139 Mohito.

W III kwartale 2012 roku spółka zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 843,6 mln zł. Były one wyższe o około 36 proc. w porównaniu z osiągniętymi w III kwartale 2011 roku (622,2 mln zł.).

W III kwartale 2012 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 426,9 mln zł., zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 160,2 mln zł. Sprzedaż w III kwartale w sklepach House wyniosła 113,9 mln zł., natomiast w sklepach Mohito 68,6 mln zł.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska