E-commerce: Polacy wydali prawie 23 mld zł na zakupy w internecie w 2012 roku

Zakupy online, Shutterstock

Zakupy online, Shutterstock

Polski rynek e-commerce jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail obroty polskiego handlu internetowego w 2012 roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych.

Polacy stali się świadomymi użytkownikami sieci, potrafiącymi korzystać z jej zalet. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Gemius Polska około 70 proc. internautów korzysta z możliwości internetowego dokonywania zakupów.

Dane te potwierdza najnowsze podsumowanie porównywarki cen Nokaut.pl. – W naszym serwisie codziennie dostępnych jest około 7 mln produktów oraz 13 mln ofert prezentowanych przez około 3500 sklepów – mówi Fabian Adaszewski, PR Manager grupy Nokaut. – Te dane pokazują, jak ważnym elementem polskiej gospodarki jest handel internetowy.

Zgodnie z opublikowanymi w grudniu 2012 roku danymi Nokaut.pl, dokonując zakupów w sieci możemy zaoszczędzić nawet do 46 proc. ceny produktów. Tak duże oszczędności możliwe są przy zakupie sprzętu RTV czy AGD. Co więcej, zakupom online sprzyja rosnąca popularność urządzeń mobilnych oraz szeroka oferta aplikacji ułatwiających szybkie porównanie cen.

Polskich internautów do zakupów w sieci zachęca nie tylko wygoda ale przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy.

– Produktowe podsumowanie minionego roku to doskonały obraz nie tylko tego, czego Polacy szukają w sklepach internetowych, ale również jak rozwijają się poszczególne kategorie oraz co cieszy się największą popularnością – dodaje Fabian Adaszewski z grupy Nokaut.

Z danych Nokaut.pl wynika, że najczęściej poszukiwanymi produktami w 2012 roku były smartfony, konsole gier oraz aparaty cyfrowe.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016