Prima Moda: ograniczony rozwój sieci salonów w 2013 roku

Salon Prima Moda

Salon Prima Moda

Spółka Prima Moda podjęła działania związane z reorganizacją struktur sprzedaży oraz sieci sklepów w 2013 roku. – Sklepy, z których wynajmującymi nie porozumiemy się  co do oczekiwanej formuły rozliczeniowej lub poziomu czynszu będą zamykane. Ten proces rozpoczęliśmy już w 2011 roku, kiedy zamknęliśmy dwa punkty sieci. Natomiast salony dla nas najważniejsze będą odświeżane i wzmacniane na rynku lokalnym – powiedział redakcji Retailnet.pl Piotr Miednik, dyrektor finansowy Prima Moda SA.

– Nie wykluczamy również kolejnych otwarć sklepów własnych. Uzależnione jest to od warunków prowadzenia biznesu w danym centrum handlowym. Obecnie prowadzimy takie negocjacje.

– W zeszłym roku został otwarty jeden salon Prima Moda w Centrum Handlowym Promenada. Uznajemy tą inwestycję za trafioną. Ponadto zamknęliśmy dwa sklepy, które nie spełniały naszych oczekiwań, pod względem wyników i rentowności.

Spółka Prima Moda SA zakończyła 2012 rok z jednocyfrowym wzrostem przychodów. Sprzedaż w sklepach LFL (porównywalnych) była dodatnia. – W obecnej sytuacji rynkowej uważamy to za sukces. Z naszych informacji wynika, ze większość podmiotów odnotowuje jednak spadki.

– W I kwartale 2012 roku mieliśmy zadowalające tempo wzrostu przychodów. W drugim kwartale dynamika była niższa z powodu EURO 2012. Sprzedaż w kolejnym kwartale ponownie była lepsza, z uwagi na okres wyprzedaży. Natomiast nie sprzyjające warunki pogodowe w październiku odbiją się na wzroście przychodów za ostatni kwartał 2012 roku.

Po trzech kwartałach 2012 roku Prima Moda miała 2,75 mln zł straty netto i 43,5 mln zł przychodów. W analogicznym okresie 2011 roku strata netto wyniosła 1,3 mln zł, a przychody 40,6 mln zł. – Wynik netto spółki za cały 2012 rok będzie gorszy niż w 2011 – dodał Piotr Miednik.

Prima Moda SA działa na rynku obuwniczym od początku lat 90 tych. Sklepy Prima Moda oferują obuwie damskie, męskie, torebki, środki konserwacji do obuwia, galanterię skórzaną. Firma w 2006 roku została przekształcona ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną z siedzibą we Wrocławiu. Prima Moda SA w listopadzie 2007 roku zadebiutowała na GPW w Warszawie.

Obecnie Prima Moda posiada 43 salony, w tym tylko jeden jest zlokalizowany poza galerią handlową. W 2011 roku spółka otworzyła 7 salonów własnych zarówno w nowych, jak i istniejących galeriach m.in. w Blue City Warszawa. Średnia powierzchnia otwieranych salonów wynosi 100 mkw. Spółka dla swoich sklepów w centrach handlowych preferuje lokalizacje na parterze, w towarzystwie znanych brandów modowych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016