Katarzyna Strzyż, kierownik regionalny
Katarzyna Strzyż, kierownik regionalny

Firma Naturhouse obecna w 40 krajach na świecie, w Polsce posiada 135 Centrów Dietetycznych Naturhouse. W planach spółki na ten rok jest ekspansja szczególnie w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.

Za rozwój sieci na polskim rynku odpowiada Naturhouse sp. z o.o. Aktualnie sieć stanowi 135 Centrów Dietetycznych Naturhouse, z których zdecydowana większość to placówki franczyzowe – 125 punktów, pozostałe to placówki własne, które są równocześnie bazowymi centrami szkoleniowymi dla dietetyków z całej sieci.

– W centrach handlowych funkcjonuje 12 punktów. Na dzień dzisiejszy stawiamy głównie na lokalizacje miejskie, mamy jednak na uwadze potencjał jaki tkwi w galeriach handlowych i w miarę dalszego rozwoju sieci z pewnością również i te lokalizacje weźmiemy pod uwagę. 2012 rok był dla nas bardzo korzystny, nasza sieć powiększyła się o 34 placówki. Znacznie wzrosła także średnia sprzedaży w poszczególnych punktach, co jest najlepszym dowodem na to, że zmierzamy w dobrym kierunku – powiedziała w rozmowie z portalem Retailnet Katarzyna Strzyż, Kierownik Regionalny Naturhouse.

W tym roku spółka uruchomiła m.in. punkty w Kutnie, Sopocie, Ostrołęce, Legionowie, Olkuszu, Jaworznie, Czechowicach-Dziedzicach, Świdniku, Poznaniu i Łomży. Na początek lutego planowane są kolejne otwarcia.

– W 2013 roku zamierzamy utrzymać tempo rozwoju sieci z roku 2012, choć wszystko wskazuje na to, że rok ten będzie dla nas jeszcze bardziej sprzyjający i otworzymy o ok. 20 proc. placówek więcej niż w roku ubiegłym. Dietetyka to branża zdecydowanie na czasie, a nasz koncept biznesowy jest niezwykle atrakcyjny, zarówno jeżeli chodzi o wysokość nakładów finansowych związanych z uruchomieniem punktu, jak i na stosunkowo krótki okres zwrotu z inwestycji. W roku 2013 szczególną uwagę przyłożymy do rozwoju sieci we wschodniej Polsce, jesteśmy zainteresowani nawiązaniem współpracy miedzy innymi w takich miastach jak: Białystok, Biała Podlaska, Lublin, Zamość, Krosno czy Nowy Sącz. Ta część Polski posiada jeszcze dla nas i naszych przyszłych franczyzobiorców ogromy potencjał możliwości , które jak do tej pory pozostają niewykorzystane. Aktualnie jesteśmy zainteresowani otwieraniem naszych Centrów Dietetycznych w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców – dodaje Katarzyna Strzyż.

Średnia powierzchnia salonów otwieranych przez Naturhouse sp. z o.o. ma około 50 mkw. Lokal jest podzielony na dwie części- salę sprzedażową oraz gabinet dietetyka.  Punkt musi także posiadać pomieszczenie socjalne wraz z toaletą lub dostęp do takich pomieszczeń. Ponieważ w swojej ofercie firma posiada produkty żywieniowe, wszystkie lokale muszą spełniać także określone wymogi sanitarne.

Naturhouse specjalizuje się w dziedzinie żywienia i dietetyki. Firma obecna jest w 40 krajach na świecie i cały czas dynamicznie się rozwija. Naturhouse wywodzi się z Hiszpanii, gdzie obecnie działa ponad 1,2 tys. punktów tej firmy, a na świecie ponad 2 tys.

W Polsce Naturhouse istnieje od kwietnia 2006 roku. Pierwsze centrum powstało w Gdyni. Grupą docelową sieci jest praktycznie cały przekrój społeczeństwa, zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Wśród klientów firmy jest także coraz większa liczba dzieci i młodzieży. Wszystkie punkty łączy jednolity wizerunek – wszystkie są urządzone oraz wyposażone zgodnie ze standardami sieci.