Butik Swarovski

Firma Swarovski Poland w zeszłym roku otworzyła jeden salon z biżuterią, który mieści się w Galerii Rzeszów. – Obecnie prowadzimy rozmowy z naszymi partnerami odnośnie nowych lokalizacji na 2013 rok. O tym ile powstanie nowych butików i czy będą to punkty własne lub partnerskie poinformujemy pod koniec lutego – powiedziała portalowi Retailnet Viola Wrześniak, PR Manager, Swarovski Poland sp. z o.o.

– Nasze salony planujemy otwierać w galeriach handlowych, które odnotowują wysoki poziom odwiedzalności. Interesują nas przede wszystkim duże miasta, ale widzimy również potencjał w średnich miastach.

Swarovski Poland sp. z o.o. posiada 18 butików w Polsce, w tym pięć własnych i 13 partnerskich. Średnia powierzchnia butików wynosi od 40 mkw. do 60 mkw. Sklepy Swarovski głównie znajdują się w największych centrach handlowych, wyjątkiem jest butik w Krakowie przy ul. Floriańskiej. Wszystkie nowe sklepy powstają według nowej aranżacji. Swarovski w tych działaniach połączył siły ze słynnym projektantem Tokujinem Yoshioką. Nowa koncepcja skupia się wokół motywu zwanego Crystal Forest, podkreślając nieskończone możliwości kryształu oraz związki firmy z naturą.

Spółka w 2011 roku uruchomiła cztery sklepy: w CH Arkadia w Warszawie, CH Promenada w Warszawie, Galerii Echo w Kielcach i Galerii Malta w Poznaniu.

Firma Swarovski to największy producent wyrobów ze szlifowanego kryształu na świecie, co sezon przygotowuje kolekcje biżuterii, zegarków i akcesoriów, a także elementów dekoracji wnętrz. Firma posiada prawie 1900 salonów sprzedaży na całym świecie, które ofertują kryształowe kolekcje.

Daniel Swarovski, czeski wynalazca, osiadł w wiosce Wattens, w austriackim Tyrolu w 1895 roku. Zabrał ze sobą maszynę do szlifowania i polerowania kryształowych kamieni jubilerskich własnego projektu. Tak wyglądały początki kariery Swarovskiego, światowego lidera w produkcji szlifowanego kryształu. Zrewolucjonizował on świat mody i zajął się produkcją kryształu dla branży mody i jubilerstwa, a od niedawna również do oświetlenia, architektury oraz wyposażenia i dekoracji wnętrz. Obecnie firma jest kierowana przez czwarte i piąte pokolenie spadkobierców założyciela i swoim zasięgiem ogarnia cały świat, zatrudniając 23 tys. pracowników, prowadząc działalność w ponad 120 krajach i generując obrót w wysokości 2,06 mld euro w 2010 roku.

Działalność firmy Swarovski obejmuje dwa główne obszary, z których jeden związany jest z produkcją i sprzedażą kryształowych komponentów, drugi natomiast – z tworzeniem gotowych produktów. Elementy firmy Swarovski stały się nieodzownym składnikiem międzynarodowego wzornictwa. Od 1965 roku firma dostarcza również precyzyjnie szlifowane, naturalne i syntetyczne kamienie dla branży jubilerskiej i zdobniczej.